Skidåkning + Linköping =?

Jollen

Ny medlem
Tänkte att det är dags att göra något vettigt av sitt liv och ska därför börja plugga till lärare i Linköping till hösten...
Undrar bara hur möjligheterna att stilla sitt skidbegär ser ut på östgötaslätten..
Vart åker man, Kisa, Yxbacken, Asby... vart är bäst... hur ser det ut med hopp och rails...
Funderar lite också i mitt stilla sinne om det går att åka i betongparken på vintern.. vore mäkta trevligt...
Vore tacksam för svar...

// Joel

Kisa går det att åka buss till på helgerna, men bil är såklart otroligt mycket smidigare om du har tillgång till sådan. Skillnaden åkmässigt mellan Kisa och Yxbacken är rätt marginell så för min del blev det mest Kisa i och med att det gick fortare att ta sig dit. Asby och skidåkning i skate-parken får nån med koll på det berätta om.

Hopp och rails fanns inte i Kisa för två säsonger sen, kan dock ha ändrats nu.

jo soma sagt kisa,yx och asby går ju åka till
personligen så gillar jag asby bäst billigast liftkort och mycket kärlek och tid nerlagd på hoppet brukar finnas räcken med härlig liten anläggning
vet inte hur det ligger till med hopp och sånt i kisa och yx men jag vet att det har funnits ibland.polarna upptäckte en corner i kisa i mars.

det går att åka o betongparken utan problem bara att bygga upp en start ramp av lite pallar och bänkar eller putta fart på varandra finns även en del räcken inne i stan att åka på

sen i slutet av augusti och fram till riktiga snön kommer brukar vi ha rail sessions utanför ishallen så då är det bara att komma förbi

välkommen hit!

jo men det är bara höra av dig när du är sugen alltid skoj med nytt folk hela östgöta slätten brukar va samlad men inga representanter från motala

här kan ni se lite bilder från sessionsen vid ishallen och nån bild från betongpark http://www.micos.fotosidan.se/

ha det bra

hehe okej jag är ny innom jibbing och rail men har inga spärrar som säger till när man ska ge sig :P
så det blir nog mycket troligt att jag kommer ner när ni får upp snö och åker lite innan man rycker in i lumpen...

btw så finns det nog inte så många jibbers i Motala heller... =)

hehe nu är det ju augusti tänkte bara kolla om det var någon railsession på g nu?
börjar rycka lite i skidbenen :)

jo det börjar dra ihop sig var några som åkte igår men för mitt tycke så är det lite för lite isskrap än så länge så det är inte värt att skotta 1 timma för att åka 30 min är rätt varmt än så länge.sen har jag inte svetsat nya railet än men snart så är det dax

peace!

du borde ha satsat på lule, ume eller östersund om du verkligen ville kombinera skidåkning och plugg. eller pluggat på distans från t ex åre eller malung....

ibland så kan det va så att det man inte vill läsa finns i lule,ume eller östersund och förresten vem vill bo i malung?

sen finns det en tid efter vintern som är rätt härlig jag tillbringar hellre den i Linköping än i malung eller dylikt

fridens!

haha nu har det inte hät så mycket i denna tråd, och det är ju förståeligt med tanke på att det inte är allt för kallt ute,

tänkte bara fråga om ni hade någon railsession planerad nu i oktober innan den 30,
rycker in då och är sjukt sugen på åka lite lagg innan man rycker in!

har ni någon session planerad så skickaett mial eller dra ett svar här,

bye

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp