Skidåkning midsommar

stortskoen

Ny medlem
Skidåkning midsommar
Hej jag och några kompisar hade tänkt åka iväg runt midsommar och åka skidor.

Jag undrar om det är någon som har några bra tips, vart man kan åka? priser?

Vi är inga elit skidåkare och har inte så jätte stora krav

MVH Daniel

Skidåkning midsommar
Det är lätt Stryn som gäller om du vill ha en helhetsupplevelse, även om det säkert finns ytterligare fullgoda alternativ.

Skidåkning midsommar
Tack för tipsen, det verkar vara ett bra ställe för sommar skidåkning.

Ni får gärna komma med fler tips utan norden också :D

Skidåkning midsommar
Förutom de nämnda Kaprun och Hintertux (Hintertux är bättre) - kolla upp Zermatt eller Saas Fee(tror är stängt da).... Jag är inte uppdaterad pa rak arm om det är tillräckligt öppet just midsommar - kolla noga pa webben i förväg vilka liftar osv som är öppet pa era specifika datum. Manga Alpglaciärer har stängt för underhall i maj och/eller juni och öppnar typ igen juli eller augsti..

Skidåkning midsommar
Satsa på stryn dær ær det vild fest också. Grænsen kan vara lite avslaget så sent. Kolla sølden i østerirke førutom ovan næmnda

Skidåkning midsommar
Stubai i närheten av Innsbruck ska vara väldigt bra. Har inte varit där själv, men av pistkartan att döma ser det bra ut.

MVH
Daniel

Skidåkning midsommar
Stryn är bra om man gillar att åka park, annars finns inte mycket att hämta skidmässigt där. två liftar och två backar.

Sedan så rekomenderar jag att åka dit ibörjan av sommarn. väntar man för länge smälter snön bort och det blir helt enkelt inte lika kul. midsomma verkar vara bra tid på året.

Skidåkning midsommar
Hintertux är helt okey . Det är ju en stor glaciär så det är ju inte snöbrist på berget ! Dalen kan dock vara lite snöfattigare. Jag var där v. 7 '07 och då fattades det snö nere i dalen. Skidåkningen var fortfarande mycket bra, och jag kan rekomendera området.
Hoppas det blir en lyckad resa !

Skidåkning midsommar
Vi kommer att arrangera en resa till Stryn över midsommarhelgen. Kolla in vår hemsida www.altitudeskidresor.se/stryn2008.htm för mer info!

Tillbaka
Topp