Skidåkning? nEjnejnej.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vrede och död!!!!!!!!

Visst de tusentals sthlmare som väjer att åka blades istället för skidor kanske finner lite glädje i att dom nu tortts bristande muskelstyrka orkar vrida runt "skidorna"...
Det är däremot rysligt synd om alla de stackars små barnen som får sitt skidliv förstört av bladesträsket.. Vad häner när de växer upp och inser villket misstag det är att åka bladse, när dom innser att det aldrig går att uppleva känslan av att carva i höga hastigheter, att det aldrig går att göra ett rejält hopp och stå i landningen.. När dom innser att dom aldrig kan få uppleva riktigt puder.. Stackarna slutar sina dar i fördärv, om dom inte byter väg i tid...

I övrigt så är det sorgligt att ha alla dessa bladare krälandess över hela backen och speciellt halvvägs upp för hoppen eller, livsfarligt liggande i landningen...

Jag har länge övervägt att köpa mig ett par blades, det vore värt den tusenlappen att först slå sönder sattyget med en rejäl slägga (fast det räcker förmodligen med en liten hammare) sedan skulle en rejäl brasa sitta fint...

förutom det att de aldrig kommer fram till landningen. de landar på platån och glider ner på sidan..

Längden har betydelse...längre är bättre... :) det gäller väl skidor oxå?!

go martin!! go martin!! go martin!!

vi tar o bryter oss in på salomon(ett för övrigt mycket respektabelt företag) sen letar vi på deras produktutvecklare(han som under nån sorts fylleyra kom på snowbladesen) o sen tar vi helt enkelt o misshandlar honom svårt med hjälp av hans små fula uppfinningar...de låter bra tycker jag...

Jacob_Wester: Det var ett jävla driv i texten för att vara 14 bast. Nice!

Själv ser jag ironin i första inlägget enkelt.

/O

nej, inläggsrekordet hare Dippan-kort än på ett tag

är det nån som har loggat in på din användare och skämtat lite med att skriva ihoop denna topic eller har du skrivit den på fullaste allvar?

Det där med att skidor skall dö ut vetifan. När Gustaf Vasa pumpade puder mellan sälen o mora gjorde han det knappast på blades iallafall.
Busiga-blades *tihi*

Undrar vilka åsikter som fick rätt? SKidor dö ut? Jag ser bara fula tyska snorungar på blades nu för tiden.,..

glöm inte holländare med orangea peruker istället för mössor :) eller unga parisare i tidiga tonåren som springer nerför backarna med dom .

"det enda snowblades är bra till, är att skydda pjäxorna när man går på asfalten"

!

Typ som hockeyrörskydd alltså! självklart.....har länga undrat vad tingestarna navändes till.....

Enligt mej e du en riktig skojjare jaaa mmmm
allt busar du med oss som redan insett att Gaydes inte är annat än...........
hala snöskor,
konstiga stekspadar,
skidor som gick sönder i tillverkningen
och bland de fulaste man kan ta sej ner för pisten på...

STJÄRT-LAPP E FAN SÅ MYCKE GRYMMARE!!!

O fan finns dom och köpa trodde det var svängskidor till snowracer som någon satt bindningar på.... :-)
Roligt inlägg föresten, tror att Peter ville ha en diskution annars lägger man inte in ett sånt inlägg.

Själv tror jag att alla former av åkning kommer att finnas kvar, titta bara på monoskidan denna underbart coola forma av att surfa på snö. I sverige skulle ALLA höja på ögonbrynen om en monoski åker kom ner för backen men i Frankrike är det ju fortfarande "hett"!

(Tycker att alla åkdon har sinna fördelar Vs nackdelar)

Mr skidåkare har talat buga alla undersåtar.

Visst kan det va kul att prova något nytt nån gång... Men det är ändå skidorna som alltid kommer att vinna i längden! leve skidorna!

hallå

snowblades är på väg att förbjudas i backen av slao, deta på grund av skade risken

Äru dum på riktigt eller? Snowblades kommer aldrig att ta över... det är bara newbies som åker på sånt, och dom som inte kan åka...

Däremot finns en större risk att snowboard skulle dö ut att det bara är en modefluga som kommer att försvinna om ett antal år... skidor har funnits väldigt länhge och kommer alltid att finnas kvar!!!!

Men snälla. tror du på det här själv? skidåkningen kommer aldrig dö ut. Snowblades kommer garanterat försvinna snabbare isf.. fattar inte hur man kan säga nåt så jävla korkat!!

edit: jag åker inte ens skidor utan bräda.

Hahahaha, "skidåkningen kommer att dö ut". Tror du på det där själv eller!? Men allvaligt, om det är nånting som kommer att dö ut så är det blades...

yeah razor-blade. Bye bye happiness, skidan är iofs drygt 5000 år gammal och härstammar från Norden(förmodligen Sverige) och människan Homo Sapiens Sapiens blott 200 000 år, bådas existens kommer inte att hotas av trender som snoblades och sno(r)boards. Skidan spås en god framtid (så länge snö finns), trenderna ett snöpligt slut.

Tänkte bara skriva det som många säkert redan har skrivit. Vad är ett par blades i shysst lössnö, dom är precis som ett par skor som bara sjunker ner i snön och man kan inte åka alls på dom

HAHAHAHA!!!! Har åkt snowblades en gång i tiden (skäms) Det är så jävla gay att åka det! Åka runt å vicka på arslet lite... går inte heller att landa hopp....

Fan vad ni klankar på folks intressen! Jag lirar bräda, blades å långa lagg och jag tycker att allt har SINA fördelar. Dessutom så kommer inget av detta att dö ut!.. Det kommer istället mera prylar att sätta bootsen/pjäxorna på...
Håll er istället undan när jag kommer i backen... Jag är inte perfekt jag heller....

Jag gillar att åka både snowblades OCH vanliga skidor.. Är det fel på mig då??

Att jag sen inte bryr mig direkt mycket om vad ni andra tycker är rätt, måste väl tyda på direkt hjärn-brist, eller??

Gayblades?, det ärju rätt mesigt att åka gayblades. Jag åker bräda men jag tycker det är coolt med skidor istället för små mini skidor som inte är lika bra som vanliga skidor!!!

...den här var ju riktigt rolig. Det här har jag missat helt och hållet, men kanske kan vi få lika glada tongångar i den här diskussionen!?
http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=12755
Här kan det dessutom bli en kamp könen emellan!

PS.Måste säga att jag saknar gamle ArcTracer, eller...!?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp