Skidåkning V12...

Telthor

Ny medlem
Skidåkning V12...
... men var? Vi är några som planerar åka iväg V12 men har pga snöläget inte bokat något än. Jag läste i en tråd att Pyreneerna hade ett bra snöläge. Någon som vet något om skidåkningen i Pyreneerna? Vi håller hyfsad nivå på både telemark och alpint och tiden på berget spenderas mest i offpisten och på tur.

Vi är beredda att åka vart som helst i Europa, inkl Norge Sverige, för att hitta bra offpist och fina turer så alla tips är välkomna!

Skidåkning V12...
Pyreneerna är ganska okänt bland skandinaver, jag vet inte varför, jag bor nära alperna, 2 tim bilkörning till chamonix, men jag är ofta i pyreneerna, dels för att det är mer telemarksåkare där än i franska alperna, bra orter, ja det finns många, bland mina favoriter, Arcalis i Andorra, Aix-les Thermes i frankrike, Peyragudes i frankrike Och Formigal I Spanien,,

Skidåkning V12...
Jag vill tillägga om spanien att det finns ett område i nordvästra delen av landet som heter Picos de Europa, som bla har skidorterna San Isidro och Valgrande-Pajares, med riktigt bra skidåkning, men där det stora är att topptura, jag har gjorde det i början av maj förra året senast, detta område borde interresera många, då man endast har 1-3 tim bilkörning till några av europas bästa surfställen

Skidåkning V12...
Kalas - tack för tipsen Onlytelemark. Dina tips har fått oss att gå igång på Pyreneerna. Nu blir det till att börja detaljreka :P & kul tips med surfingen!

Mer tips om var man finner den bästa skidåkningen i Europa V12 tas tacksamt emot!

Skidåkning V12...
Jag tycker Sverige!
Nu nar det ar bra snolage pa manga orter - prova nagon ny ort ni inte akt forut.
Borgafjall ar riktigt fett! Och bra tillgang till att tura och hitta feta ak(rannan pa borgahallan typ) och riktigt feta cruising ak.

Eller kanske Blasjon?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp