Skidåkninginomhus! Nu när säsongen börjar lida emot sitt slut!

• Trådstartare Trådstartare ahj
  • Start datum Start datum
Hur ska det bli med bygget vid Ullnabacken då? Vore mycket FRÄNARE att ha den där än i FRÄNSTA eftersom det verkar ligga i norrland och där har man ju så otroligt mycket mer snö än här nere i stockholmsområdet. Och korta inomhusbackar duger väl inte till er? Vore mycket bättre för oss "dåliga och kaxiga stockholmare som inte kan åka" att ha en liten inomhusbacke i sånna fall.

Jag kanske har hört fel, men jag har för mig att det finns ett hus i sverige, med glastak och en skidbacke, som var med på sporten någon gång, men var inte precis gjort för jibbing osv... Aja, kanske inte var i sverige ;p

annars e de ju fett kul att köra vatten hopp. som dom har på bosön. då är de fan ganska mjukt och man kan ladda på som fan, dra nya trix så man för fetare trickpåse som man kan ta ut i parken på vintern.

Ganska OT, men kom på det när folk snackade om arabländer: Det finns muppar där nere som har AC i gräsmattan... Inte så svårt när det bara är att ställa upp en gasturbin som står och alstrar ström dygnet runt :=)

Säger bara Rightbaylocals.com, sidan är under uppbyggnad men ni fattar om ni kollar..

Att bygga i mitten av landet va det dummaste jag hört. Från Sthlm o neråt bor ju typ alla, Sthlm och uppåt bor ju kanske max 10-15 pers..

så bara för att det bor mindre folk i norra delarna av landet så kan vi lika gärna stänga av sverige ovanför gävle?

visst det hade väl funkat, då kan vi här uppe köpa ut LKAB från staten och bli rika.. Men om man kollar till skidåkare så finns det nog lika mkt här uppe som det finns där nere eller hur? vi har ju som förutsättningarna för att kunna åka skidor..

Hoppet ligger i Rättvik,

Geografi för Stockholmare:

Rättvik ligger 20 mil under Sveriges mitt!! och har inget med Norrland och göra!!
Rättvik ligger i natursköna Dalarna!

Ha det!

har inte läst alla inlägg/svar nu men kan vi inte be, freeride redaktionen att lägg upp en länk där alla kan skriva på under en månad lr, något åså skulle vi kunna skicka in den, jag tror det gar att få in över 500 röster...... grymt bra inlägg för övrigt :D har länge tänkt på det, spec efeter visandet av dubais inomhus skidbacke.

/hampus/

Nu vet jag inte hur bra glid det är i det materialet man vattenhoppar med, men kan man inte bygga en lagom hög ramp i en skatehall och sedan lägga lite sånt på? Så kan man bygga till några rails sen och göra en vadderad landning (typ tjockmatta) och lägga samma material på där.

Samma sak skulle man kunna göra med hopp, men med en luftigare och tjockare matta i landningen.

Inte alltför kostsamt då man inte behöver hålla det kallt, och bygga ramp är ju lätt gjort. Man behöver bara lite utrymme.

Vad tror ni om det?

Tillbaka
Topp