Skidbag, ryggsäck och stavar - Köpa vart?

Tjenare,

Det bär av till Italien nästa fredag, men jag har inte ännu inhandlat skidbag, ryggsäck eller stavar än! Börjar bli lite panik. Känner att plånboken är sjuhelvetes tom också. Vart köper jag allt detta billigt?
Ryggsäcken ska sitta bra, med många knäppen osv. Min gear är Blå/Svart/Vit/Guldgul (den får gärna matcha), och i väskan ska jag ha spade och lite käk när man bygger hopp.
Skidbagen kan se ut hur som helst, men helst snygg. 185 är skidorna.
Stavarna ska helst matcha mina skidor (Extrem Rodeo) eller gearen (Blå/Svart/Vit/Guldgul).

Vart köper jag allt detta till en billig peng? Måste jag dra till GBG, och är det bara Skistore som gäller där?

Kanske lite allmänna frågor, men någon kanske sitter och klämmer på något bra tips.

Kollade skistore, satans dyrt. Boardstore och Junkyard hade heller inget.

Men satan i gatan vilken onödig tråd. Hur svårt kan det vara att låna ett par stavar eller en skidbag? Ligger ju i varje svenssons garage... om nu pengarna är ett problem för dig alltså.

Ryggsäck får du väl kolla på Stadiums egna märke Everest, eller kanske Mc´Kinley.

lleberger sa:
Om det är nu på Fredag han åker skulle jag inte chansa på att beställa därifrån... typ 4 dagars leveranstid, men med lite otur så... blir tight.

Vannish sa:
Max_Faktor sa:
Vart ska du? Om det är en stor ort så kan du köpa på plats. Växelkursen är fantastisk just nu!
Sjukt smidigt att köpa skidbak på plats!
Sorry Vannish det gick lite fort där. Skid-BAKen ska man ju alltid ha med sig! Hur skulle det annars gå.
Fast jag tänkte mest på de andra sakerna inte skid-BAGen.
Om man nu inte har obegränsat med pengar så skulle jag i första hand satsa på rygga och stavar. \"Baken\" används mer sällan, varför inte hitta något billigt på myrorna och lägg pengarna på en bra rygga!

Om du vill komma undan billigt föreslår jag att du tittar in på Stadium. Deras eget märke "Everest" är extremt prisvärt när det gäller ryggsäckar och skidfordral. Mycket för pengarna helt enkelt! När det gäller stavar, hittar du "Scott" hos Stadium och i de flesta andra sportaffärer. Du får bra stavar från ungefär 300 kr.

/MM

Tillbaka
Topp