Skidbag

Valmgren

Aktiv medlem
Skidbag
Är ute efter en praktisk skidbag då jag uppdaterat skidquivern med ytterliggare ett par lagg, (totalt tre skidor)
Är ute efter något som rymmer alla tre, eller åtminstonde två av skidorna. Ska vara väl vadderat och gärna någon sort avskiljare för att inte skidorna ska ska ligga dikt an. Har kollat lite på Dakine fall line och concourese och gillar båda modellerna starkt. dock hittar jag ingen sida som man kan köpa ifrån där dom tar paypal (enda betalningsalternativet.) så jag kollade även på dessa skidbagar: ett + två.
Är det någon som testat dessa? hur ser insidan ut? hur mycket rymmer dem?
Kom gärna med tips på andra skidbagar/inköpsställen.

//RsQ

Skidbag
Sprang på något företag på ISPO i vintras, de gör skid och snowboardbags som kan zippas ihop med vanliga väskor, således blir det bara ett paket att släpa på. Fanns i olika storlekar, upp till 120 liter (60+60) + skidbag med plats för minst 2 par fetingar och lite annat om jag minns rätt. Ett av de smidigare systemen jag skådat.

Skidbag
Jarle sa:
Sprang på något företag på ISPO i vintras, de gör skid och snowboardbags som kan zippas ihop med vanliga väskor, således blir det bara ett paket att släpa på. Fanns i olika storlekar, upp till 120 liter (60+60) + skidbag med plats för minst 2 par fetingar och lite annat om jag minns rätt. Ett av de smidigare systemen jag skådat.
Låter intressant... ska googla runt lite i hopp om att finna det. Kommer nog inte använda systemet där man "zippar på" andra väskor. Men att kunna få ned två fetlagg är guld värt.

Snödjup

Tillbaka
Topp