skidbutiker i Calgary?

Gabbe88

Ny medlem
skidbutiker i Calgary?
Det är så att jag saknar en del grejjer för att kunna titulera mig fullkittad.
Det största problemet är pjäxor. Någon som har varit och shoppat i Calgary och kan tipsa om något bra ställe? Åker om en vecka så jag hinner inte åka land och rike runt här hemma.

skidbutiker i Calgary?
Du hittar ganska många butiker längs med 17th ave SW. Men vart ska du? Jag menar, ska du till närliggande skidorter hittar du ju mycket bra där.

skidbutiker i Calgary?
Fredreeeek sa:
Du hittar ganska många butiker längs med 17th ave SW. Men vart ska du? Jag menar, ska du till närliggande skidorter hittar du ju mycket bra där.
Jag ska vidare till Banff sen, men fick för mig att jag kanske tjänar lite på att shoppa i stan ist för Banff.. men vafan vet jag xD

tackar för svaren!

skidbutiker i Calgary?
Gabbe88 sa:
Fredreeeek sa:
Jag ska vidare till Banff sen, men fick för mig att jag kanske tjänar lite på att shoppa i stan ist för Banff.. men vafan vet jag xD

tackar för svaren!
Det vet jag inte det. När jag vaar i Banff var det bra priser där, i alla fall då jag jämförde med vancouver. Men har du tid så tittar du naturligtvis förbi 17th ave.
Lycka till

skidbutiker i Calgary?
Jag tror Calgary och Banff har rätt samma lika, kanske en aning dyrare i Banff men inga stora skillnader, bägge ligger i Alberta vilket betyder lägre GST än i BC och det borde förklara en del av skillnaden mellan Vancouver och Banff.
Nästan rätt över gatan från MEC ligger en annan hyfsat stor sportaffär. Kommer inte ihåg vad den heter. Den har lite mindre turinriktning och e helt ok. MEC är ju dock helt underbart.
Banff har i sig en j...a massa sportbutiker. Kul ort, rekommenderar varmt Wild Bills Saloon när Brent Lee band börjar spela där, fruktansvärt kul med snabba twosteps.

skidbutiker i Calgary?
Jag kan lägga till att det finns en mängd andra skidbutiker i Calgary men väldigt få ligger i centrum så du måste nästan ta dig till utkanterna av byn. Så om du inte har bil och vill göra det lätt för dig så spara dig till Banff.

skidbutiker i Calgary?
Det finns naturligtvis hur många skidaffärer som helst i Calgary. Om man har bil så är det faktiskt inte så dumt att kolla runt i alla malls, bland annat Sport Chek har bra priser, inte bästa utbudet, men som sagt bra priser. Däremot tycker jag att Fresh i Kensington är den enda "riktiga" skidbutiken i Calgary. Är man på jakt efter annat än skidor, dvs kläder och utrustning så skulle jag inte tveka att gå in på The Source som finns på både 17th SW och i Kensington. Om man ändå är på väg upp till Banff så kan man stanna i Canmore på vägen upp, där finns det också några butiker som inte är så illa, och möjligtvis lite billigare än Banff.

skidbutiker i Calgary?
Samtidigt som ni ger mig mängder av tips (som jag är väldigt tacksam för) så dämpar ni min resfeber en hel del!

Tack ni trevliga människor :D

skidbutiker i Calgary?
Jag får även tacka för denna information. Åker till Banff om två veckor, behöver lite skidgrejor jag med. Har hört att priserna ska vara okej i Kanada i alal fall, så jag avvaktar tills jag är där. Sen är det itne fel heller att pröva ett tiotal skidor innan man köper några. Var ska du bo gabbe? och ahr du något jobb? kan vara najs att itne vara helt själv skandinav i Banff :)

skidbutiker i Calgary?
Soppan sa:
Jag får även tacka för denna information. Åker till Banff om två veckor, behöver lite skidgrejor jag med. Har hört att priserna ska vara okej i Kanada i alal fall, så jag avvaktar tills jag är där. Sen är det itne fel heller att pröva ett tiotal skidor innan man köper några. Var ska du bo gabbe? och ahr du något jobb? kan vara najs att itne vara helt själv skandinav i Banff :)
Det här blir lite av ett äventyr förstår du. Jag och min polare bokade flygbiljett och fixade arbetsvisum. Men det är allt, får se hur det går. Hur du koll på läget lr?

skidbutiker i Calgary?
Dirtbag sa:
Det finns naturligtvis hur många skidaffärer som helst i Calgary. Om man har bil så är det faktiskt inte så dumt att kolla runt i alla malls, bland annat Sport Chek har bra priser, inte bästa utbudet, men som sagt bra priser. Däremot tycker jag att Fresh i Kensington är den enda "riktiga" skidbutiken i Calgary. Är man på jakt efter annat än skidor, dvs kläder och utrustning så skulle jag inte tveka att gå in på The Source som finns på både 17th SW och i Kensington. Om man ändå är på väg upp till Banff så kan man stanna i Canmore på vägen upp, där finns det också några butiker som inte är så illa, och möjligtvis lite billigare än Banff.
men the source säljer väll inga skidgrejor? har för mig att de bara säljer snowbordprylar (+kläder å sånt)

till gabbe: åk direkt till banff, riktigt trevlig liten stad medan calgary istället är en nerspydd toalett

skidbutiker i Calgary?
Gabbe88 sa:
Soppan sa:
Det här blir lite av ett äventyr förstår du. Jag och min polare bokade flygbiljett och fixade arbetsvisum. Men det är allt, får se hur det går. Hur du koll på läget lr?
jag har gjort det med. Sökte en massa olika jobb överallt men är väldigt svårt. De vill gärna se en öga mot öga innan de funderar på att anställa en. Jag ska bo på Youth Hostel HI alpine centre första veckan. Sen får jag se var jag tar vägen :)

Tillbaka
Topp