Skidbyxor?

bison

Ny medlem
Skidbyxor?
Någon som har tips på bra skidbyxor? helst inte för dyra, helst i 1500 klassen!
Har inte sett så många "hängslebyxor" många vanliga skidbyxor! vilka är bäst tror ni? har kört vanliga förut.

// bison.

Skidbyxor?
Har själv ett par Mountain Hardware Exposure Parka byxor med hänglsen. Tycker de har fungerat perfekt. Har tidigare kört med låga byxormen har övergått till höga med hängslen pga av att jag har en förmåga att få in 40 ton snö trotts snölåset på jackan.
Rekomenderar starkt den byxan. Kostar iof en del, men den fungerar klockrent.

/brandt

Skidbyxor?
Jag tycker personligen att Hängselbyxor är bättre för det första så blir det varmare, det kommer garanterat inte in någon snö om man inte gör världens feting krasch. Du slipper tappa byxorna....vissa tycker dock det är en härligt med drag i arslet.
Vilken modell som du skall välja vet jag mindre om Limber Skipants från haglöfs är bra iallafall.

//Oskar

Skidbyxor?
North face t-mark bibs (eller nåt liknande) för 2200 är de billigaste jag sett om du vill ha vettiga höga skidbyxor. Finns på Sportkompaniet på Kungsgatan i Stockholm. Inte Gore-tex, men North Face`s eget Hyvent som är i princip lika bra om du inte tänker bada med dem...

Skidbyxor?
Kan varmt rekomendera "Mountain Hardwear Ethereal FTX Bib" har dock inte sett dom på ett tag. Men om du ska ha ett par 1:a klassens byxor så tycker jag att du ska leta efter dom eller "efterföljaren" till ovan nämnda byxor.
Byxans yttertyg är grovt men känns dock inte som duken till ett militärtält...
Varma när det är kallt och svala när det är varmt.
Dom går iof lös på strax över tvåtusingen, men det är dom lätt värda. Jag va @¤½§!€ STÖRD som inte köpte ett par sånna efter att mitt första par blivigt stulna =( I stället gick jag på försäljarens knep och sitter nu på ett par Haglöfs Tmark BIB. Inte ½ så bra som Mountains.

Lycka till i jakten på dom bästa byxorna

Skidbyxor?
tjenis
ja har ett par north face freeride bib, men. de fungerar skitbra, är verkligen vattentåliga, har hyvent (20000 mm, jämfört med goretex som väl har de dubbla ungefär). de fungerar en heldag i slaskig snöstorm, håller varmt och håller vattnet ute. har öppning på sidan av låret om de blir för varmt. snölås, fast detta har jag skurit upp av skidan, iof inte tekcen på dålig kvalitet. förstärkningar längst ner på benet.

ja letade verkligen mycket efter ett par sjyssta hängsle byxor, och dessa var de bästa ja hittade för priset, 2200. om du vill ha bättre blir de uppåt 2800, vilket e lite för mycke kanske. annars tror ja everest har ett par rätt sjyssta för typ 1800 eller nått.

hoppas de går bra,
ha de

Skidbyxor?
Vågar du se dig om efter den begagnade marknaden hittar du för 1500-2000 utan större problem ett par med iallafall 2-lagers Gore tex. Det är värt mer än Hyvent-lappar eller vad du nu får som mervärde köpandes nytt.

Skidbyxor?
Vill du ha ett par skidbyxor av högsta kvalitet så ska du absolut välja något av arcteryx. Enda nackdelen är att de går på mellan 3-4 papp...hehe

Skidbyxor?
Hej Bison!

Jag skulle rekomendera Haglöfs ski limber pant...de fungerar kanon. Halvhög i midjan och med hängslen. Gore Tex XCR som andas betydligt bättre än det föregående materialet. Priset på dessa byxor är 2500:- Mina har i och för sig gått sönder nere vid vänster ben. Men jag tror inga byxor skulle hålla vid den krashen jag gjorde.

Lycka till.....

Tillbaka
Topp