Skidfodral med plats för pjäxor?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 181084
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 181084

Guest
Som ni säkert känner till får man ofta checka in ett bagage eller specialbagage. Så i teorin kan man checka in sitt specialbagage samt resa med handbagage. Då är frågan, för att undvika dubbla incheckade bagage och då pjäxor inte får plats i handbagaget, om ni känner till ett billigt skidfodral som rymmer skidor, pjäxor samt stavar?

EDIT: Även hjälm och gärna med hjul!

Senast redigerad av en moderator:
Hur stora pjäxor har du om de inte får plats som handbagage?
Jag får med mig mina boots, hjälm, goggles, handskar och skalkläder som handbagage. Och aldrig att det gnällts på någon flygplats över det.

Hur stora pjäxor har du om de inte får plats som handbagage?
Jag får med mig mina boots, hjälm, goggles, handskar och skalkläder som handbagage. Och aldrig att det gnällts på någon flygplats över det.

Men tar du då det som en "handväska" och sen typ en ryggsäck?

Pjäxorna är normalstora men tänkte mer att det är skönt att kunna checka in allt.

Så har man ryggsäck med "vanliga saker" (som man tar som "handbagage") och sen checkar man in skidbag med "skidsaker" som incheckat bagage.

Har en dakine photo bag på 32l, hjälmen hänger utanpå.

Boots/pjäxor vill man inte ska försvinna eller bli försenade. Därav är de alltid med mig som handbagage.

Oftast, på vettiga bolag, får du ha ett handbagage och en personlig väska. Brukar gå med typ datorväska eller liknande.

Boots/pjäxor vill man inte ska försvinna eller bli försenade. Därav är de alltid med mig som handbagage.

Oftast, på vettiga bolag, får du ha ett handbagage och en personlig väska. Brukar gå med typ datorväska eller liknande.
Ok bra poäng. Min skidryggsäck är dock till för backen, den är bara 8l. Så köper nog en pjäxväska

Douchebag är ju inte billigt men jag har fått ner en bräda och två par lagg ink stavar i en. Plus lite annat skramel. Det krävde visserligen att jag fick skruva av bindningarna på brädan men det gick.

Helt rätt, efter 3 dagar utan mina telispjäxor i Avoriaz på 90-talet åker ALLTID pjäxorna i handbagaget, har dock blivit nekad hem från Frankrike en gång, men spelar ju inte så stor roll hemåt!

Helt rätt, efter 3 dagar utan mina telispjäxor i Avoriaz på 90-talet åker ALLTID pjäxorna i handbagaget, har dock blivit nekad hem från Frankrike en gång, men spelar ju inte så stor roll hemåt!
Nekad att ta med det som handbagage?

Kanske hade gått bättre att ha pjäxorna fritt hängande runt halsen istället för i en stor väska. Det är så jag brukar se folk på plan som tar pjäxorna som handbagage.

Jag kör skidor och pjäxor i dakine fallline double. Den har hållit i många år och brukar gå att hitta på rea. Db, evoc och typ alla skidtillverkare har vadderade dubbelfodral som borde fungera bra. Se upp för de allra största fodralen, de blir halvfulla och sladdriga om man packar dem med bara 23kg.

Så länge måtten klarar handbagaget borde det vara skitsamma vad det är för väska, men dom hade väl någon egen agenda, var ju just pjäxorna som var problemet, så runt halsen hade nog inte heller funkat, kom inte ihåg vilken flygplats.

Kanske hade gått bättre att ha pjäxorna fritt hängande runt halsen istället för i en stor väska. Det är så jag brukar se folk på plan som tar pjäxorna som handbagage.

Jag kör skidor och pjäxor i dakine fallline double. Den har hållit i många år och brukar gå att hitta på rea. Db, evoc och typ alla skidtillverkare har vadderade dubbelfodral som borde fungera bra. Se upp för de allra största fodralen, de blir halvfulla och sladdriga om man packar dem med bara 23kg.
Tror nästan jag kör en sån väska. Känns bekvämt att checka in allting

När vi flög till Kanada med British Airways så var det förmaning om att man inte får ha pjäxor på sig. Blir lite jobbigt vid en utrymning.

Tillbaka
Topp