skidfrakt?

• Trådstartare Trådstartare Ole
  • Start datum Start datum

Ole

Ny medlem
skidfrakt?
jag ska flytta till Canada i höst och man vill ju ta med sig skidorna också, flygbolagen tar ut oskälligt mycket för ett extra kolli, nån som har nåt tips på bättre frakt?

skidfrakt?
Plocka isär skidorna i molekyler och sen sätter du ihop dem igen när du kommer fram. Nedå, skämt åsido!
Skicka dem med båt eller nåt, det kan väl inte vara lika dyrt iaf!? Eller ännu bättre, sälj skidorna här i Sverige och så köper dig ett par nya där, same same but different. Det viktigaste är ju att du har med dig dina pjäxor!

skidfrakt?
Har du tur så får du med hela skiten utan att pröjsa nåt extra, har du otur och får nån grinig gubbe i incheckningen så kan det bli väldigt dyrt. Räkna med att behöva köpa nya skidor i canada, ta med skidorna till flygplatsen, om du måste betala så skickar du hem dom med nån som kört dig dit, om du får med dom så har du några goa utekvällar!

skidfrakt?
Det gäller som sagt var att ha tur! Jag var i canada förra säsongen och släpp betala extra för skidorna både på dit och hemvägen! Annars kan det bli lite dyrare.
Hoppas du har lika tur!

skidfrakt?
Det är väl 2x32+10 k i handbagage som gäller...

Sen är det bara att göra ett snyggt paket med värdens största skidfodral på 32 kg, du får väl in en 3 par skidor, stavar ryggskydd, liggunderlag en extra ryggsäck ett par kites, 10 kg klätterskrot, skidpjäxor, rep och yxor...

Behöver man så mycket mer;-)

skidfrakt?
De har regler på omfånget av lasten också...
jag fick pröjsa $150 för ett extra paket... Man får inte ta pjucker som handbagage heller när man flyger över atlanten...

Om du har en adress är det billigaste att få någon som kan skicka dem med posten. Tror det va runt 150kr först och 70kr/kg sen eller ngt... Kommer inte ihåg säkert.

Lycka till!

-Johan

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp