Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Börjar väl bli dags för nya flugögon.
Har kollat på Oakley en del, verkar riktigt sjyssta (liiiiite dyra kanske). Nån som har några andra förslag???
Nån som har nån affär dom kan rekommendera?
Jag har prövat lite olika goggles, b.l.a. Oakley A-Frame (Tror de heter så, jag menar de som påminner om Darth Vader) och när jag åkte med dem bildades små vattendroppar som sakta men säkert skymde sikten mer och mer...m.a.o. inga jag rekomenderar.
Har även kört med ett par Spy "scoop". Ventilation i de är mycket bra, även om blir helt igenimmade i liften upp så försvinner det direkt när man börjar åka. Fast Spy har tydligen problem med att få det helt tätt mellan linserna, så vad som händer är att det kan bildas imma mellan linserna som inte försvinner förrän de har legat inomhus ett par timmar (över natten)...detta råkade jag ut för...inte alls kul.
Har nu köpt ett par Smith som jag hoppas på...hur de funkar får vi se.
Har ett par Smith PMT Airflow (eller åtminsone glasen heter så) som jag haft i några år. Funkar ruskigt bra men jag målade om dem tills i år. Dom var fult gråa förut, numera vackert svarta. Har aldrig fått någon imma men dom börjar bli lite repiga. Extra + för ingen grodmansform.
Visst... Oakley gör schyssta goggles. Men tänk framför allt på att lägga pengar på en bra lins. Silverfärgad reflekterande lins är skit i dåligt väder. Man missar mängder av ljus. Gult glas är bäst i det svenska flatljuset.
Mina Arnette har hållit i snart 4 år......Fuck Scott, Bollé och speciellt Oakley....Danderydsbrillor som inte gör annat än kostar pengar och immar igen.
Billiga. Köp 3 par till priset av 1 par "trendiga"
Nya glas finns oftast att köpa vitt, gult, rosa, brunt etc).
Passar på hjälm.
OCH framför allt, dom funkar i alla väder!
Är inte fullt benägen att hålla med om att spegelglas är skit i dåligt väder! Har ett par CEBE med rökfärgade spegellinser & de är de klart bästa jag provat hittills, vad gäller att se saker i flatljus, dimma mm... Har alltid hört att konturer skall framträda SÅÅÅÅ mycket bättre med gula/orange linser, men jag uppfattade de jag provade (nån modell av Scott) som mycket sämre under liknande ljusförhållanden. Men vad vet väl jag...