skidhjälp till 50 åring

raassmus

Ny medlem
skidhjälp till 50 åring
då farsan kört sönder sina lagg så är det dags för honom att ha ett par nya, han fyller år snart så tänkte köpa honom ett par lagg. Hans gamla skidor var rossignol S3 och han var så nöjd med dom, tycker han ska testa något nytt nu men om inget hittas så får det bli samma.

Han vill kunna åka över hela berget, ingen midja över 100 känner han, rocker är nästan ett måste då han älskade flytet i sina rossar. Åker inte så aggresivt men har tekniken inne, inte den snabbaste i backen men som sagt så kommer tekniken framför. Puderkunskaperna är fina. Han är strax över 170 och skulle väll gissa att han står på en 85 kilos kula.

han har testat head rock n roll 94 och gillade den skarpt. Han gillade inte hardsiden, hendryx purple haze var okej tyckte han men inget WOW.

Jo förresten, han närmar sig 50 år ung kanske man ska tillägga, vad tror ni? någon annan skida man bör kolla på?

skidhjälp till 50 åring
Soul Orange om han inte vill gå över decimetern.
94 mm, tip- o tailrocker, platt under foten.

Är lite längre, lite tyngre och lite yngre än far din, och gillar de orangea skarpt.

skidhjälp till 50 åring
Ett par Line Prophet 90 eller 98 låter väl som bra alternativ. Har själv inte kört på dem men de verkar ju vara omtyckta. Annars är ju de nya BBR:n från salomon ganska trevliga. Köpte själv ett par och är riktigt imponerad över pistegenskaperna, har tävlat ett antal år och jag tycker att de sitter tillräckligt bra i backen. Har inte provat dem i riktig djupsnö ännu men av det lilla jag känt på hittills måste jag säga att de även flyter väldigt bra, ska få sig ett ordentligt test när jag drar iväg för resten av säsongen om en vecka. Det är ju en optimal allroundskida med tanke på konstruktionen.

skidhjälp till 50 åring
Håller med PhatFred , gillade mina oranga skarpt . Har nu bytt till svarta ,108 mm . De går att få med både full-rocker och tip-rocker , har SOUL-rocker (tip) på mina . Är lite längre , lite lättare och i far dins ålder . 108 mm går bra i pisten !

skidhjälp till 50 åring
okej tack för svaren, låter fint, salomon bbr har han testat och var inget som han direkt fastnade för så den går bort.

okej, blir att kolla in lite oranga då, tackar!

edit:prophet är en möjlig skida också, hur kan man glömma bort den

Senast ändrad:
skidhjälp till 50 åring
Då fadern väger 85 kg ska ni inte bortse från de svarta heller ! Läs beskrivningarna på SOUL`s hemsida , jag tycker de stämmer bra !

Tillbaka
Topp