skidinstruktör

Alfisti

Ny medlem
skidinstruktör
Någon som känner till en bra instruktör i vemdalen? Jag ska dit över nyår och tänkte ta min åkning till en bättre nivå. Det jag söker är någon som kan finslipa min teknik i pisten. Har åkt en del i mina dagar, både vanlig pist men även en del käppar men känner att jag inte rikigt utvecklas längre utan står och stampar i invanda spår,

Så, är det någon som känner till någon bra så jag kan boka ett par privata timmar.

skidinstruktör
Skistar har ju egna som du kan ta privatlektion med men det kanske du inte vill?

skidinstruktör
kontakta skistar och boka in en privat lektion eller två, fråga efter en skidlärare som har skidlärar examen. så borde det nog bli bra!

skidinstruktör
Leek123 Har rätt och de fins ett antal examinerade skidlärare i Vemdalen. Du bör dock boka i tid efter som de gärna blir fult under nyår. Lycka till och hoppas du blir nöjd!

skidinstruktör
Tack för tipsen och jag har inga problem att boka med skistar men vill gärna ha ett namn på någon som någon här känner till att hålla en hög nivå. Känns inte som jag är sugen att betala för privatlektioner om det inte håller hög nivå. Det jag söker efter är någon på Anders Nilsson, på detta forum, nivå. En person som metodiskt kan förfina min teknik, gärna för både större carvingsvängar men även när det kommer till åkning på SL-skidor.

skidinstruktör
Om du vill ha en lärare med race-bakgrund så är Fredrik Kingstad chef över skidskolan in Björnrike. Är han inte uppbokad ger han även lektioner.

Tillbaka
Topp