Skidinstruktörs kurs.......

Superskier

Ny medlem
.....i alperna. Närmare bestämt i Bad gastein. Fråga är det nån mer än jag som ska gå denna kurs anordnad av STS Alpresor.
Är bara allmänt nyfiken.....

Jag har blivit inbjuden till både STS skidinstruktörskurs och reseledar kursen men det kostar "fläskigt arsle" att gå på båda.... man vill ju gärna veta om hur stor changs det är att få nått jobb!
Man vill inte säga upp sig från jobbet här hemma om man inte vet om man får jobb....
Reseledar kursen gick på 4995:-
Skidinstruktörskursen gick på 7995:-
Jag vill dit som fan hoppas man har råd bara!
Vi kanske ses!

jag fick papper idag på att de ville ha med mig på reseledarkurs till badgastein 13-22 dec....

ska man åka med? är det värt 5 laxar? troligtvis får man inget jobb efter det heller... fast kan ju vara kul att komma ifrån svedala ett slag.

ska gå reseledar kursen (fast ja ska gå den 29 nov??)... om de inte e så givande så blir gött å åka lite innan det blir helt jävla packat på kullarna i alla fall...

ses där nere grappar!!

Tjo! Ska oxå ner till Badagastein den 22 nov och gå reseledarkursen...Får hoppas att man får jobb efteråt, annars blir det säkert ball i vilket fall... Ses

Vad handlar skidinstruktörens kurs om? Vad får man lära sig? Eller menar du att det är en kurs för bara skidinstruktörer? I så fall kan jag inte gå, då jag ej är skidinstruktör.

Skidinstuktörskursen är till för sånna som vill bli skidinstruktörer, du får söka till STS alpresor sista ansökningsdag är 31 okt
Finns för snowboard och telis
Funderar på att åka ner och göra den och en reseledar kurs men det blir 13 000:- utan fick pengar det är inte små pengar och man är inte världens rikaste jävel.... men jag vill... jag vill..... jag vill....

Tack för svaret.
"Tyvärr" var jag bara ironisk. Dig skulle man kunna fråga vad det är för pengar du fick och varför pengarna är små. Är det inga 50-öringar eller, de är ju ganska små...

(Alltså, om du inte förstått det: Vad är skillnaden mellan fickpengar och fick pengar, jo det senare betyder att någon har fått pengar och det förra att man har pengar i fickan/lite med sig så man klarar sig, alltså fickpengar.
Småpengar betyder att pengasumman inte känns så stor, är försumbar. Små pengar skulle kunna vara 50-öringar, eller ännu hellre 10-öringar, GOT IT??!)

Kalv lever skivad i bitar, och lång hårig sjuk sköterska, säger jag bara...

Tja på dig!!

Ska bara säga det att jag ska oxå åka på den här kursen till bagdestein 22 nov. På reseledareutb. Ringde till S.T.S och kollade hur stor chansen var att man fick jobb. Enligt S.T.S är det 300 som ska ner och ca 50 som får jobb så jag räknar inte med att få jobb fast jag har skidlärareutbildningar och reseledareutb sen tidigare...

Men man får väl ett par bra dagar i alperna med massa sikdkompisar och massa fin skidåkning

Tjo! Är det ingen som är sugen på att stanna kvar om det nu inte skulle gå vägen på kursen.. Jag har funderat på det... De e väl bara och packa lite extra!

Till Macor: Är du redan nere i Bad Gastein... I så fall har du nån plats över eller vet du om det är lätt att ordna boende.?

Skall gå kursen och fundrar på och stanna kvar

Johan

JAg hoppas att ni vet att det inte är speciellt många som får jobb efter de där kurserna. Det är ett sätt för STS att tjäna pengar. Men om ni ser det som ett sätt att komma ner så är det säkert bra.

Hallå alla som ska ner på reseledarkurs med STS.
Hmmm, gick den kursen i Chamonix för ca ett år sedan. Ja, vad ska man säga, för mkt blaj och skitsnack för min smak. Man får inte så mycket kurs för pengarna om man säger så. De är inte särskilt seriösa. Och det är högst 20 st av 200 som får jobb och konkurensen är stenhård eftersom många är äldre och har mkt erfarenhet, bl.a som reseledare. Men det är roligt oxå för man träffar så underbara människor. Man får dock inte åka mkt skidor. Off-pistdrömmarna kan man ju lämna hemma i sängen. Man ska alla åka i en stor grupp endast i pisten och man måste anpassa sig efter den sämsta åkaren.
Japp, vad ska jag säga, reseledarjobbet är slitit som fan så om ni vill åka mkt skidor/bräda och festa och ha kul; satsa på att bumma istället.
Ha en bra kväll.

Tillbaka
Topp