Skidkläder

coig

Ny medlem
Skidkläder
Efter att ha hankat mig fram på skitgrejor och billiga utförsäljningskläder med undermåligkvalitet så är det dags att öppna plånbolken och köpa lite riktiga grejor. Så hade jag ju tänkt mig en säsong i Alperna och självklart måste jag ju köpa lite vettiga kläder. Eftersom jag är helt rudis på ämnet hoppas jag att det finns nån vänlig själ som kan komma med tips på vad man ska leta efter och tips på märken och modeller. Tja, prisuppgifter vore också bra för den delen. Tack...

I väntan på snön - Oskar

Skidkläder
Tierra är ett bra tips om du vill ha ett prisvärt Gore Tex ställ. Gore Tex är ett måste. Jag köpte deras värstingjacka förra året och gav 3500:-Dhar jag för mig. Liknande jacka fast Peak Performance kostade 4500:-D Och då fanns det bättre funktioner på min jacka.

Skidkläder
Jag måste bara rekomendera Arcteryx byxor dom finns både som höga och låga. Byxorna är väldigt välsyda och har en grym passform. Men så kostar dom 3800:-Dmen det kan det vara värt.
(Har köpt mig ett par själv)

Att tänka på mer är att byxorna har ett bra snölås vid pjäxorna och en förstärkning på insida så att inte skidorna förstör din nya byxa.

Jag tycker att du skall köpa en Aktivent jacka istälet för en Gore den andas bättre men klara samma väder krav. Där har Tieera finna jakor till bra pris.

Lycka till! Arcteryx säljs hos Tieera

Skidkläder
Jag var i samma situation som dig förra året (skulle som synd var inte en seesong till alperna). Dvs jag hade en skidjacka i "vettex"-material och var sugen på att slippa åka och frysa. Jag hade sneglat rätt läng på Northface mountain jacket men tyckt att den var på tok för dyr (ca: 3500kr) men till slut slog jag till.
Och nu ångrar jag mig-jag borde köpt den mycket tidigare! Det var helt klart värt pengarna och jag har inte frusit sen dess. Det finns med all säkerhet lika bra jackor av andra märken men budkapet är att lägga en slant på bra kläder-det svider i plånboken men det för man tillbaks när det är -25 och storm i på nåt berg när alla andra står och huttrar och man sjäjv bara myser.

Skidkläder
Måste säga att Peak Performance gör väldigt bra kläder. Snygga oxå. Jag skaffade en jacka förra året med Activent som jag tycker är bättre än gore-tex. Mest för att materialet är så mycket smidigare. Sen kostar det mindre oxå vad jag har förstått. Peak är inte billigast. Men dem är snyggare än alla andra märken som är billigare iallafall.

Skidkläder
Tierra rockar fett. Bästa passformen och hållbarheten. Jag har haft min jacka i två år med mkt intensiv skidåkning och ramlat på både det ena och det andra. Dessutom har jag åkt i mycket äckliga väderförhållanden...både regn och snöstorm
/Oskar

Skidkläder
tjena,tjena raka bena.Om du söker feta skidkläder tycker jag att du skall ringa till grabbarna på Alpingaraget i Stockholm vi skall ta hand om dig på bästa möjliga sätt.

MVH
Mange,Johan och Robban

Skidkläder
Om du skall titta på BRA saker skall du kolla in Marmot, mkt välsydda, lätta och ruskigt bra passform när det kommer till tex att ha på sig en rygga. Kostar mer än de flesta görs i USA runt San Francisco där förövrigt även Patagonia designas och tillverkas. North Face, Peak har varit bra men när dom blev stora har kvaliten sjunkit dock ej priset.
Marmot säljs bla på Sportkompaniet
Kungsgatan STO

Tillbaka
Topp