Skidlärare Whistler

beng122

Medlem
Skidlärare Whistler
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att jobba som skidlärare i Whistler? Jag har i år fått jobb som deltidsskidlärare där men eftersom det förmodligen inte riktigt kommer gå ihop ekonomiskt så har jag bestämt mig för att jobba i Alperna den här vintern istället och nästa år söka tidigare då de annonserar ut heltidstjänsterna. Jag undrar om det är någon som har insikt och vet hur många nya heltidstjänster de tar in varje år, brukar det vara mycket återkommande personal och att man egentligen kanske får räkna med att börja som enbart deltidsanställd? Nu är det inget alternativ för mig att ändra mig och åka dit i vinter eftersom jag inte har ansökt om något visum och de nu är slut. Men jag kanske ändå nästa år måste räkna med en deltidstjänst om jag vill jobba där överhuvudtaget? Om jag nu ens har sådan tur att jag får en ny chans nästa år, känns jättedumt att säga nej till jobbet och kanske sumpa sina chanser där i framtiden :(

Jag undrar i alla fall om möjligheterna för heltidstjänst, hur hög utbildning som krävs och så vidare. Jag har SLAO steg 2 och funderar på 3:an (problemet är bara när man ska få tid till det då de väl endast körs under pågående säsong) och nästa år kommer jag ha jobbat som skidlärare i 4 säsonger.

Skidlärare Whistler
Tjenare! Antar att likt andra skidorter så varierar det beroende på hur många som stannar kvar från tidigare säsonger. Iår så sökte de ju 200 heltid och 200 deltid. Jag har inte själv jobbat i Whistler men på en annan skidanläggning i BC. Det är det bästa jag har gjort. Men jag hade nog försökt skaffat mig lite mer utbildningar då de går efter en prioriteringslista. Alltså desto mer utbildning och erfarenhet = desto fler och högre nivå på lektionerna. Sen tycker jag du ska fråga dig om du vill vara en mört i havet eller om du vill jobba i en mindre skidskola och vara en gädda?

Jag skulle nog satsa på att skaffa minst steg3 - steg 4 gärna examen med ISIA innan, då det kommer bli lättare att få sponsrat visum om du vill arbeta fler säsonger där borta.

Skidlärare Whistler
Tjena!
När jag går ut gymnasiet ska jag ta en säsong i Alperna eller Kanada, lutar väl mot Alperna av ekonomiska skäl. Jag har funderat på detta med snowboardlärare, och jag tycker det verkar otroligt roligt! Som du skrev combatspenat så behövs en del utbildning, så min fråga är var kan jag gå dessa och kostar det skjortan? :(
Är det ens möjligt att under sin första säsong jobba som lärare?

Allt gott! / Maia

Tillbaka
Topp