Hej och grattis till alla er som har kommit in.
Jag gick utbildningen förra året och kan säga att du inte kommer ångra dig. kan inte förstå att du ens tvekar...
hälften av klassen kommer att förmodligen hamna på "nybo", och resterande får försöka hitta "eget" boende.
OM BOENDE
jag och 2 till från förra årets klass kontaktade
ulla.andersson@zonline.se
som har ansvaret för elevboende för gymnasieutbildningen hotell och resturang via (Racklövska).
vet inte hur det kommer se ut till vintern men vi hyrde iallfall (tillsammans med 2 från eventutbidlning på campus åre) en 5-rummare med kök,vardagsrum, 2 badrum/dusch, tvättmaskin, ett extra förvarningsrum samt ett förråd.
detta boende kallas "barstugorna" och är mycket fint boende på beläget på tottvägen ca 100 m från skolan lokaler. med utsikt över hela åre.
jag vet också att de fanns tillgång att hyra en liknanade 5rummare mitt bredvid åre torg , väggivägg med tidigare nämnda gymnasieutbildning.
annars är det bara att kolla runt med privata hyresvärdar samt fråga och leta runt efter alla möjliga kontakter ni har.
OM UTBILDNINGEN
utbildningen är fantastisk. hösten spenderar man mycket tid med klassen, är utomhus, upptäcker åre och miljön runt om kring, tränar och inväntar säsongens första snö. förra året stack vi till österrike en vecka i november för att senare åka vidare till "läger" i sälen. från det att vi stod på skidor i österike har det varit skidåkning till 99%
vi fick pröva åka skidor /snowboard/telemark, åka puder, puckelpist, branta backar, åka på gamla skidor , åka på nya, gå på tur , åka längd, åka 2 och 2, åka formation , åka snabbt , åka sakta. m.m m.m m.m
hela året kommer det vara en massa aktiviteter, arrangemang och event/tävlingar som man kan vara delaktig i.
Jag kan erkänna att jag aldrig har hunnit med så mycket roligt på ett år som jag gjorde under min utbildning förra året. och med 151 (!) dagar på skidor denna säsong, så kan jag säga att sjukt glad att jag tackade JA när inbjudan kom.
knyta nya kontakter, upplevelser, fantstiskt skidåkning, bra lärare och en otroligt lärorik, händelserik och spännande säsong är vad som väntar er om ni tackar JA till detta, (vilket jag tycker att ni definitivt ska göra)
https://www.freeride.se/blog/skidlararlinjen/
där har ni bästa hemsidan btw