Skidlärarlinjen i Åre

vanderbeek

Ny medlem
Skidlärarlinjen i Åre
Hej!

Jag fick precis reda på att jag kom in uppe på skidlärarlinjen!
Nästa problem är om man ska satsa och gå där eller sturnta i det? någon med erfarenhet?
Nästa fråga är ang. boende, någon som har eller vet någonting?

Tacksam för svar omgående!

Skidlärarlinjen i Åre
Grattis!
Fan va kul att hitta på en som kanske också ska dit i höst :) Jag fick veta i veckan att jag kommit in, tror lätt det är värt att satsa, kommer bli riktigt kul tror jag. Angående boende så är det nog billigast att samla ihop några som ska gå i Åre och dela en lägenhet/splitta hyran. Jag är på om nån hittar lägenhet och vill dela.

Skidlärarlinjen i Åre
Hej!

Grattis till er båda! Jag har också kommit in och fått en plats i Nybo, tror verkligen det är värt att satsa på :) Om någon mer som kommit in kikar i tråden kan ni väl säga hej så man får lite koll.

Skidlärarlinjen i Åre
Hej och grattis till alla er som har kommit in.

Jag gick utbildningen förra året och kan säga att du inte kommer ångra dig. kan inte förstå att du ens tvekar... :)

hälften av klassen kommer att förmodligen hamna på "nybo", och resterande får försöka hitta "eget" boende.

OM BOENDE
jag och 2 till från förra årets klass kontaktade
ulla.andersson@zonline.se
som har ansvaret för elevboende för gymnasieutbildningen hotell och resturang via (Racklövska).
vet inte hur det kommer se ut till vintern men vi hyrde iallfall (tillsammans med 2 från eventutbidlning på campus åre) en 5-rummare med kök,vardagsrum, 2 badrum/dusch, tvättmaskin, ett extra förvarningsrum samt ett förråd.
detta boende kallas "barstugorna" och är mycket fint boende på beläget på tottvägen ca 100 m från skolan lokaler. med utsikt över hela åre.
jag vet också att de fanns tillgång att hyra en liknanade 5rummare mitt bredvid åre torg , väggivägg med tidigare nämnda gymnasieutbildning.

annars är det bara att kolla runt med privata hyresvärdar samt fråga och leta runt efter alla möjliga kontakter ni har.

OM UTBILDNINGEN
utbildningen är fantastisk. hösten spenderar man mycket tid med klassen, är utomhus, upptäcker åre och miljön runt om kring, tränar och inväntar säsongens första snö. förra året stack vi till österrike en vecka i november för att senare åka vidare till "läger" i sälen. från det att vi stod på skidor i österike har det varit skidåkning till 99%

vi fick pröva åka skidor /snowboard/telemark, åka puder, puckelpist, branta backar, åka på gamla skidor , åka på nya, gå på tur , åka längd, åka 2 och 2, åka formation , åka snabbt , åka sakta. m.m m.m m.m

hela året kommer det vara en massa aktiviteter, arrangemang och event/tävlingar som man kan vara delaktig i.

Jag kan erkänna att jag aldrig har hunnit med så mycket roligt på ett år som jag gjorde under min utbildning förra året. och med 151 (!) dagar på skidor denna säsong, så kan jag säga att sjukt glad att jag tackade JA när inbjudan kom.

knyta nya kontakter, upplevelser, fantstiskt skidåkning, bra lärare och en otroligt lärorik, händelserik och spännande säsong är vad som väntar er om ni tackar JA till detta, (vilket jag tycker att ni definitivt ska göra)

https://www.freeride.se/blog/skidlararlinjen/
där har ni bästa hemsidan btw

Skidlärarlinjen i Åre
Hej!

Jag har med kommit in och det verkar ju bli helt sjukt nice!
Tänkte lägga in en annons om boende på AreCC och tänkte kolla om det är någon/några andra som är sugna på att slå sig ihop. Bodde i Åre förra säsongen med så har lite kontakter här och där (:

Skidlärarlinjen i Åre
Hej!
Jag är nog ute väldigt sent.
Stod nämligen i reserv och har nyligen fått reda på att jag kom in.
Det vore väldigt tacksamt om någon med lite mer erfarenhet skulle kunna hjälpa mig eller ge råd för boende.
Hur gör alla ni andra?

Tack på förhand.

Skidlärarlinjen i Åre
Jag gick skidlärarlinjen 01 och det var bland det roligaste jag gjort.
Och Jag utvecklades väldigt mycket i min egen åkning.

För boende så är det bara att sätta igång nu, det är inte lätt.
Kolla are.cc
blocket.se

När vår klass hade gått ihop bara någon vecka så började folk att flytta in hos varandra till höger och vänster så bara efter någon månad så var nog alla nöjda med sina boenden.

//Reine

Skidlärarlinjen i Åre
Kan bara hålla med Reine. Jag gick ett par år efter honom och det var definitivt bland det bästa jag gjort.
Utvecklades mycket som skidåkare och människa. Träffade mina bästa polare och fick en karriär.

Ha så skoj!

Skidlärarlinjen i Åre
Hej!
Jag har också kommit in på utbildningen och är ute efter boende nu.
Jag har hittat några boende som verkar ehtl okey för tyvärr var det ju fullt i nybo.
Men är det några som är i samma situation som mig?
För isf vore det väldigt gött om man kunde dela en lägenhet tillsammans.

Tacksam för svar så snabbt som möjligt.

Tillbaka
Topp