Skidor eller snowboard?

Oxhaar

Ny medlem
Skidor eller snowboard?
Hej
jag ska snart sälja antingen mina skidor eller min snowboard och jag kan inte bestämma mig vilken jag ska satsa på/sälja.
Jag vill veta fördelar/nackdelar med både skidor och snowboard.
Jag åker skidor ganska bra, kan göra lite trix och sådant. På snowboard är jag total nybörgare.
jag tkr båda är lika kul fast på olika sätt.

Taksam för svar

//oscarA

Skidor eller snowboard?
Sälj din själ till satan istället om du har ont om pengar! Inte kan man tvinga sig av med skidutrustningen!

Sen är det väl svårt för någon annan än dig själv att svara på det. Jag har nyss börjat åka skidor igen efter 5 raka år på brädan och nu skulle jag nog inte kunna göra mig av med någon av dem.

Skidor eller snowboard?
Sälja själen...Att åka på snön skapade min själ=p

Jag bad inte om att någon ska säga vad den gillar mest (och tycker att jag ska välja) utan bara fördelarna med snowboard/skidor.

Men jag har bestämt mig att beholla skidorna och så får vi se om jag säljer snowboarden, jag kanske får tag i pängar på ngt annat sätt.

Skidor eller snowboard?
snowboard:
+ snyggare än skidor
- man kan inte göra truckdriver

skidor:
+ man kan göra truckdriver
- allt annat ser sprattligt ut

Skidor eller snowboard?
Ska sadla om till skidor efter 15år på bräda.

Min själ finns i brädan, Lössnö med bräda är gudomligt, det är kul med bräda för att det så många som inte kan åka bräda på riktigt.
Alla bara hasar omkring på taskiga railade kanter. Åker fult och sätter nåt flaxigt hopp som ser ok ut och landar och hasar vidare.
Dock är det jobbigare att åka bräda då det är uppkört och låren har haft mjölksyra i flera timmar. Och transportsträckorna suger. Bygelliften klämmer. Bootsen är bekväma.

Skidor ser tråkigare ut, men man orkar åka fort hela dan. Dock är det fler som kan åka skidor på riktigt. Och man riskerar att se ut som en novis.
Pjäxor suger, går knappt gå på skitan med dem på. Jobbigt med stavarna i liften. Dock kul med stavar på transportsträckor.

Nu ska jag åka skidor i 15år, så får vi se vad man kan byta till efter det. Nåt nytt påfund kanske?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp