skidor för en säsong i whistler
Har tänkt tillbringa säsongen i whistler. Frågan är bara vad ja ska ha under fötterna. Mina funderingar gör klart att gotama och maiden ak är två starka val. Sedan har ja funderat lite till, går d att köra park med någon av dessa. Känns ju som d kanske inte vore någon hitt. Får väl köpa ett par begagnade twin tip att köra sönder helt enkelt (är ju inte miljonär).
Sedan läste jag att k2 mäter sina skidor efter kontaktytan. Hmm?? Den finns ju bara i 179 och 189. väger 70 kg så 179 e nog tillräckligt, hade den vari mätt på vanligt vis hade den ju varit längre, lr är jag ute å snurrar??
maiden är ju mjukare har jag förstått, men då ja e ganska lätt gör d väl inte så mycket lr? gotaman kanske e bättre om d blir lite hårdare lr? Vilken skida passar bäst tror ni ??
Sedan läste jag att k2 mäter sina skidor efter kontaktytan. Hmm?? Den finns ju bara i 179 och 189. väger 70 kg så 179 e nog tillräckligt, hade den vari mätt på vanligt vis hade den ju varit längre, lr är jag ute å snurrar??
maiden är ju mjukare har jag förstått, men då ja e ganska lätt gör d väl inte så mycket lr? gotaman kanske e bättre om d blir lite hårdare lr? Vilken skida passar bäst tror ni ??