skidor för knäsvaga

erik832995

Aktiv medlem
skidor för knäsvaga
i vintras så skadade jag knät , har nu sålt mina pisträser`s . är nu ute efter nåt som är lindrigare för knäna .har tittat på nätet och funderar på :ross b78 ,ross b 83 ,dynastar legend 8000 eller legend mythic rider . det lär bli mest pist men jag tror att dessa modeller är snälla mot kroppen . kommentarer ?

skidor för knäsvaga
det jag har tänkt mig är alltså skidor som är mjuka , vridstyva lagom breda med lagom radie . rätt eller fel ? såg även på nån sida att dynastar- modellerna fanns med tilläggsnamnet "fluid" -vad är skillnaden ?

skidor för knäsvaga
Hej!

Jag har dålig koll på säsongens skidor, men ett stående tips för den som vill ha en "snäll" skida är att titta på något från Salomon. I princip alla Salomons friåkningsskidor är lättåkta och förlåtande, men kanske på gränsen till mesiga för den som vill tycka på hårt. Det vill säga perfekt för den som vill ha skida som inte kräver absolut passning och en aktiv åkning.

Dessa egenskaper uppnås på bekostnad av vridstyvheten, men så länge inte farten är hög eller underlaget för hårt, presterar de bra! Det är ju inte utan anledning att Salomon säljer flest skidor i världen (rätta mig om jag har fel!)

/MM

skidor för knäsvaga
Hej
Som sidostory till detta kan jag berätta hur min mamma på +70 år tänkte när hon nu köpte sina senaste skidor, hon har svaga knän men hon vill gärna fortsätta att åka så att hon kan glida i pisten med barnbarnen. Så hon slog till på salomons junior tävlingskida med jäkligt snäv radie, Hon åker ju inte så fort men hon behöver näst intill bara tänka på att svänga så svänger de!

skidor för knäsvaga
har varit på metro ski and snowbord show i dag på olympia london en sak som de sålde där var en makapär som man satte vide midjan och under knät och det satt en fjäder där för att inte knät skulle ge vika el ngt... men jag tror den e för svaga och bleka engelsmän;)
den heter www.ski-mojo.com

skidor för knäsvaga
Nu när vintern har kommit igång kanske någon har kunnat prova några av dessa skidor .Vad tyckte ni ? Själv var jag i lindvallen på skidprovarhelgen , åkte mycket försigtigt max två timmar . Provade b83 och mythic rider , gillade båda . Men pga. den väldans försigtiga åkningen så kan jag inte säga att det var något större värde i provet .
Men det var gött å va på snö igen . Hoppas på råd från er .(eller från experten el. ngn av de skidbutiker jag har mailat) Om inte proffsbutikerna vill svara så kanske man bör handla nån annan stans . ? mvh Erik

Tillbaka
Topp