Skidor med starka stålkanter

• Trådstartare Trådstartare H-T
  • Start datum Start datum
H

H-T

Guest
Kommer precis hem i från alpingaraget där jag lämnat in mina skidor för reparation av stålkanterna. Insåg att jag är tvungen att köpa nya skidor om jag inte har lust att köra på halvtrasiga skidor resten av säsongen. Nu vill jag hitta ett par twintips som har hårda och/eller förstärkta stålkanter som håller när man railar.

Just nu har jag ett par rossignol scratch fs 05/06 och som ni förstår håller de inte så bra. Har hört att årets troublemaker har förstärkta stålkanter, någon som provat dom o kan berätta mer?

Någon som har förslag om vilka skidor jag ska köpa?

peace

Triplets har ju dubbla kaneter, men har hört att dom ska suga endå. Mina scratchs fs 05-06 har hållit bra som fan och jag har kört en del rails!.. Fischer addict har väl oxå förstärkta kanter tror jag.

Stålkanterna förstörs och går av till slut om du railar, det är den bittra sanningen. Det existerar inte ett par skidor som håller för den typen av misshandel. Du har tre val:
*åka med trasiga kanter
*skita i att raila
*ha ett par skidor för rails och ett för övrig åkning/park

Hej!

Jag skulle gå på en Fischer Addict som är en riktig twintip. Den är symetrisk vilket gör att du kan åka lika bra faki som regular och förstärkt under belagen så du kan raila ordentligt. Den har också extra starka stålkanter vilket gör att den håller bättre. Skidan är mycket stryktålig och ger dig valuta för pengarna.

Som tidigare inlägg Fischer Addict eller Troublemaker! Mitt personliga val skulle nog vara TM , grymt skön skida och en lättviktare! man har en otrolig kontroll på skidan i luften, och som topic den har förstärkta kanter under bindningen. FAST dom extra stålkanterna är fästa core och inte mittmitt! något som är lite trökigt!

Om du ändå ska raila med skidorna så lär det kvitta om kanterna är hela eller inte. Laga dom bara. Hela, railade kanter är lika värdelösa i pisten som knäckte, railade kanter. Ingen skillnad.

är TM förstärkta i stålkanterna är det inte bara belaget som är förstärkt?

jag har hört att trouble maker har haft riktigt hållbara stålkanter , så jag skulle ppröva dem jag , läs resentionerna på dom !

JockeSki sa:
Om du ändå ska raila med skidorna så lär det kvitta om kanterna är hela eller inte. Laga dom bara. Hela, railade kanter är lika värdelösa i pisten som knäckte, railade kanter. Ingen skillnad.
grejen är ju den att jag inte bara ska raila med dom utan köra all sorts park. har inte lust att dra och byta skidor så fort jag får lust att köra rails. letar bara efter ett par skidor som håller för att köra park, framför allt rails eftersom det är av det mina nuvarande har gått sönder.

K2 Fujatives kanter är fett bra men säger bara en sak! Dom gör sönder ens vantar så du bara vet!

Tillbaka
Topp