Skidor och pjäxor - Hoppa

scrdj

Ny medlem
Har nyligen flyttat till Oslo och tänkte skaffa säsongskort i Holmenkollen nu i vinter (Stockholmare som är så är man inte direkt bortskämd med att kunna åka varje helg).

Antar att det inte är alltför bra åkning så tänkte ta och bättre på mina skills i parken.

Hoppade mycket när ajg var mindre men var tvungen att sluta pga att jag hade så satans hård "plös" och fick blåmärken på smalbenen. Vilket ledde till att jag knappt kunde åka utan att det gjorde förbannat ont.

Tänkte därför höra efter ifall ni har förslag på ett par pjäxor som är mjuka mot smalbenet när man landar? Tips på ett par skidor som bara går att leka med? Skall inte vara alltför dyrt då jag redan har allt jag behöver för att åka i pist.

I värsta fall får man väl gå över till att åka Snowboard :(

Nope, den är inte tredelad. Varken SPK-serien med Kaos, Krypton och Pro Model, eller friåkningsserien med Ghost och Shogun. Dock skall Ghost och Shogun ha ett väldigt "tredelspjäxelikt" enligt de på TGR som körde Ghost förra året (de har ju ändrat flexen tills i år men jag antar att inget är förändrat). Det är mycket bra pjäxor, men det är inte riktigt samma sak. Men nöjd blir man nog, och man slipper nog benhinneproblem om man haft det tidigare...

ååååh, nu när jag läste det här kom jag på att jag inte heller har några pjäxor till vintern...

Märks det så väl att mina gamla Gun-pjäxor läcker mer än en överfylld hängränna och är lika spänstiga som en överkörd grävling? Är det så genomskinligt?!?

Men som tur är har jag redan bestämt mig, det är mest en fråga om när, hur och var jag köper dem. Den kommande lönen har redan pengar öronmärkta för ändamålet.

Tillbaka
Topp