Skidor till en nybörjare

Ferry

Ny medlem
Skidor till en nybörjare
Hej,

Jag har åkt två veckor i Hafjell i Norge. Haft skidlärare vid några tillfälle så nu går det ganska hyfsat. Jag är 192 lång. Väger 95kg. Har ni några tips på vad man skall köpa? Ska man forsätta hyra eller köpa något eget?

Införskaffade egna pjäxor häromdagen.

Tacksam för lite tips.

Åker mest pistat. Har aldig provat ngt annat.

Mvh Anders

Skidor till en nybörjare
Bra gjort att skaffa pjäxor först eftersom de är viktigare än skidorna.
Gällande skidköp så beror det väldigt mkt på hur mkt du kommer åka/hur viktigt du tycker det är att ha egna grejer.

Har du råd och tycker det är värt att lägga ned x tusen på världens bästa fritidsnöje så ska du absolut göra det.

Föreslår att du går på Länna sport/alpingaraget/alpint för att få tag i vettiga saker. Du kommer tyvärr att ha svårt att hitta ngt klokt på kedjorna pga din relativt stora storlek.

jens

Skidor till en nybörjare
Tack,

Vad skall man tänka på angående min relativt höga vikt? Jag har verkligen fastnat för detta att åka och vill utvecklas. Kommer ta mig ner till Österrike efter jul och bara åka i fem dagar. Dom jag skall åka med har åkt i många år så man får verkligen ligga i för att hänga med.

Skidor till en nybörjare
Att inte köpa för enkla/billiga skidor som blir för veka för dig, men inte heller köpa för tuffa som blir tråkiga att åka. Även om det idag går för en relativ nybörjare att åka på det mesta, men gå in på en bra butik (ngn av ovanstående om du bor i sthlm) o prata med personalen o förklara vad du söker så ska du se att du får bra hjälp.

Tillbaka
Topp