Skidor till nya zeeland

Brannland

Ny medlem
Skidor till nya zeeland
Hejsan!
ska ner och åka lite skidor en månad ungefär på nya zeeland, undrar hur bökigt/ dyrt det är att ta med sig skidor dit?
Eller hur de är med skidhyrning där nere? lätt att få tag på skidor? pris? kvalite på skidor?

peace!

Skidor till nya zeeland
Jag rekomenderar ta med egna, mycket roligare åka på sin egen utrustning. Det ær egentligen inget problem ta med men du får rækna med några hundralappar extra i specialbagageavgift, kom ihåg att boka detta på biljetten innan du åker ut på flyget. Exakta priser och regler skiljer sig mellan bolagen. Sedan ær frågan om du flyger med många stop ned? Gør du flygningen i ett svep och har byte sæg London och HongKong och kanske Sydney så kan du næstan rækna med att skidorna kommer ett dygn sent, vilket om du nu ska stanna en månad ær fint før då får du ersætning av både flygbolaget och reseførsækringen och troligen också reseførsækringen på bankkortet. Blev långt svar det dær...

Skidor till nya zeeland
Brukar vara att du bara får ta ett par skidor med pjäxor, stavar och bindning. Vilka skidor du ska ta, ingen aning, jag åker bräda :) Men om jag skulle åka tillbaka till NZ skulle jag ta någon av mina allroundbrädor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp