Skidor till tjej!

• Trådstartare Trådstartare Antonjb123
  • Start datum Start datum
A

Antonjb123

Guest
Skidor till tjej!
Hej,
Min syster ska ha nya skidor och undrar om ni har några tips?
Hon är en bra allmountain åkare och ska ha twintip och de ska ha lite bredare midja dock inget extremt :)
En freeride skida av något slag.
frågan är väll egentligen vilken längd hon ska ha?
Hon är 170 lång

Mvh Anton

Skidor till tjej!
Då är väl jag lika subjektiv som Hasse och säger Skilogik Goddess RL (tip rocker) eller TT (traditionell twintip). :)

Senast ändrad:
Skidor till tjej!
Längden är väl också lite vad hon själv tycker! jag tycker det är skönare att ha lite kortare skidor så jag kör med 173 och jag är 180, men sen så kör ju folk med skidor som är några enstaka cm längre än sig själva!

Skidor till tjej!
Primary sa:
Längden är väl också lite vad hon själv tycker! jag tycker det är skönare att ha lite kortare skidor så jag kör med 173 och jag är 180, men sen så kör ju folk med skidor som är några enstaka cm längre än sig själva!
Tycker det beror helt på vad för typ av skida det är.
Utan rocker, då är det lättare att åka med en kortare skida. Har du rocker så tycker jag att längre är skönare, annars känns det som två förlängda blades.

Skidor till tjej!
Tancoll sa:
Primary sa:
Utan rocker, då är det lättare att åka med en kortare skida. Har du rocker så tycker jag att längre är skönare, annars känns det som två förlängda blades.
ah det e klart skidan har en stor betydelse. men om hon bara ska åka pist/hoppa runt lite så tycker jag själv att en lite kortare skida är skönast! ca 5cm kortare än dig själv.

Skidor till tjej!
Primary sa:
Tancoll sa:
Primary sa:
ah det e klart skidan har en stor betydelse. men om hon bara ska åka pist/hoppa runt lite så tycker jag själv att en lite kortare skida är skönast! ca 5cm kortare än dig själv.
Då har du inte läst vad Antonjb123 skrev.

Hon är en bra allmountain åkare och ska ha twintip och de ska ha lite bredare midja dock inget extremt :)
En freeride skida av något slag.

Skidor till tjej!
...i längden 178 cm. Jag är 164 cm o har 168 cm på mina de känns inte långa då det är så mkt rocker på dem. Modellen heter DPS Yvette 112RP eller DPS Wailer 112RP.

Skidor till tjej!
Är tjej 172 cm, har precis skaffat mig ett par Nordica Nemesis 177 cm, och dom funkar hur bra som helst för mig! Funkar grymt i pist och offpist, är ju inte en twintipskida, men ändå! Är 98 mm i midjan, så en lite bredare skida.

Tillbaka
Topp