Skidord-lek! (Runda 2 - MÄRKEN)

Tjeeeeena!

Har lite tråkigt här hemma och tänkte att det kunde vara roligt att leka en lek/ tävling!

De flesta antar jag har hört talas om "leken" att någon säger ett ord, sen ska personen efter säga ett ord som börjar på bokstaven ordet innan slutade på! (BIL -> LADA)

Nu tänkte jag så att jag börjar skriva ett ord eller namn sen ska personen efter fortsätta, Men, det får bara var ord/namn som har med skidor att göra OCH ett ord får inte upprepas! Om någon skriver ett ord som slutar på en bokstav som ingen kan fortsätta på, "vinner" personen leken! Om en person vinner skrivs namnet upp här som vinnare av runda 1 och så påbörjas en ny runda!

Då kör vi:

FREERIDE

Edit:
KIKO_94 som verkade kunna alla möliga ord inom skidsport vann första rundan med ordet Ovronnaz och nu har runda två, skidmärken börjat. Grattis KIKO_94!

TAGNA ORD: (Använd CTRL+F och kolla om det är taget innan du postar)
Scott Techno Olin Nitro Oakley Yniq Quicksilver Rossingol Lange Everest Technine Edoggo E-doggo Oneil Line Empire Elan Ninthward Dynastar Red Dr Zipe Extrem Marker Rip Curl Liberty YES Smith Hestra Amplid Dynamic Coreupt Transition Capita Analog GoPro Ortovox Nike Helly Hansen Norrona Arc'teryx Xski Tyrolia Anon NoCopy Yukoncharlies Swix Xlarge Electric Causewell LRG Gnu Union Nordica Adidas Roxy Yoki Icelantic Cebe Elm Majesty Yard Neff Fischer Rusty Yokohama Armada Amersports Ski Logik Kama Airhole Etto Orage ABS Skullcandy Yoko Oxbow Whiteout "The North Face" Eivy Atomic Colour Ride

Senast ändrad:
hehe rätt! ;D men nu far nagon komma med nästa ord - jag vill leka!!

Senast ändrad:
Andy Perry

edit:
deltab0arder sa:
Armada. (även om jag tycker att threadmestro borde diskat inlägget med tva ord varav ett av dem ett bestämelseord typ "en")
ska man vara så petig så är väl Armada ett namn/märke och inte ett ord ;D

Så jag dissar ord skiten och drar ett namn jag med (A)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp