Skidorter/bra toppturställen i British Columbia

bayo

Medlem
Befinner mig för närvarande i Whistler BC där jag och mina amigos ska stanna resten av säsongen. Vi har dock planer på att hyra bil och se oss lite omkring. Undrar därför vilka orter i närheten (max 10 timmar med bil) som är värda att besöka om man är ute efter pow och inte är rädd för att drsa på stighudarna och hikea lite.

bayo sa:
Befinner mig för närvarande i Whistler BC där jag och mina amigos ska stanna resten av säsongen. Vi har dock planer på att hyra bil och se oss lite omkring. Undrar därför vilka orter i närheten (max 10 timmar med bil) som är värda att besöka om man är ute efter pow och inte är rädd för att drsa på stighudarna och hikea lite.
trött på Whistler eller ? sjukt isf :D

har hört att Banff är sjukt bra.. vet dock inte vart re ligger.. men 10 timmars radie är ju ganska stort område:D

First of all, nej, vi är inte trötta på Whistler. Åkningen här är grym, men när man rest över halva jorden känner i alla fall jag att det kan vara läge att se lite mer än just där man bor. För det andra hade jag hoppats på lite mer initierade svar än Banff (no offence). Var är alla topptursrävar som kan Kicking Horse och Rogers Pass som sin egen bakficka?

Åk till Mt. hood i Portland lätt värt ett besök, var dock där på sommaren men de lär ju va väldans mycket mer snö nu under vintersäsongen! också kan ni surfa nedanför i hood river!

kicking horse om ni vill hitta ett grymt skont berg. Ligger ca 8 - 9 timmar fran Whistler. 99 norrut till Kamloops och sedan 1 till Golden... Vart ett besok. Kommer andra hallet i nasta vecka. Medelar hur snon var...

Tillbaka
Topp