Skidorts Kollektivet!

JaccLiden

Ny medlem
Skidorts Kollektivet!
Reserverar mig redan nu för stavfel...!
”är du, Precis som jag sugen att för en tid i livet frigöra dig från livets kval och bara släppa allvaret för ett år eller 2,3.... och bara ha det jäkligt roligt?
Jasså? Då tycker jag att du ska vara med och starta ett skidkollektiv”

Det kanske känns som att läsa igenom en novell det här men kanske är det värt de?

Tidigare har jag varit med och startat upp ett Självhushållarkollektiv i veberöd, utanför lund.
trivdes bra med kollektivs livet men söker nu folk till ett nytt, vid eller pendelavstånd till någon svensk skidort.
Tanken är att för en tid frammöver, göra sig fri från det stora allvaret och ansvaret, och istället leva den där drömmen man hade innan man slutade gymnasiet, den där högskolan eller innan man började jobba, och dra till den stora vildmarken, och äventyret i en skidort någonstanns, och åka så mycket skidor/snowboard det går. Självklart kan man tänska sig att något utomlands, men min känsla av det var att det blir svårare och inte lika tillgägnligt. Men upplys mig gärna om motsattsen.

Själva planeringen är inte långt kommen. Inte mycke längre en hit. Känns som om det bästa är att träffas när man har hittat varandra. Är det någon som bor långt ifrån så finns det alltid teckniska lösningar på sånna problem.
3-5 pers låter ganska lagom eller hur?
Själv är jag 23 år, bor i Malmö och har pluggat lite av varje.
har inte åkt skidor så där jätte mycket men tror mig har fallenhet för det, pluss att jag skejtade som grabb och är ganska sugen på snowboard.
andra intressen är djur o natur, äventyr och tv/dataspel
lite så, är inte den bästa på att presentera mig men som tur är så har vi tid att lära känna varandra senare, hoppas jag!:)

Mn får gärna känna att man känner igen sig litegrann i min vaga personbeskrivning men då jag tror att det är lättare att leva fullt ut med folk man delar intressen med.!
mån får också gärna känna att man inte har förm många hårda principer, det ska vara lätt att leva ihop. Så lite ansvar krävs det^^ o respekt för varandra, självklart.

Tillsammans kan vi hjälpas åt att hitta ort, boende och kanske hjälpa varandra med att hitta jobb. Kanske är det så att just Du har eller någon du känner har några shyssta trådar att dra i?

du blev ganska intresserad eller hur! Du inser att det finns potential för detta att bli hur fett som hellst!
maila!

Jacc Lidén Brounéus
jacc321@gmail.com
nummer kan fås om man frågar.. !

hoppas vi ses snart
Ps. hittade stavningskontrollen Ds.

Sorry moderatorer. vet att jag har dubbelpostat men hittade inte det där "!" som hjälpen sa att man skulle lokalisera. läser ni detta kan ni väll ta bort det förra, missplacerade inlägget. tack// jacc

Tillbaka
Topp