Skidresa nu ?

• Trådstartare Trådstartare car0l1ne
  • Start datum Start datum
C

car0l1ne

Guest
Skidresa nu ?
Om man vi åka på en skidresa nu, vilket land ska man åka till då?.
Är det någon som har ett bra förslag?

Skidresa nu ?
Valle Nevado är väl inte särskilt stort jagad? Särskilt billig öl är där inte heller, bland de dyrare i chile faktiskt, och ska man vara messerschmidt så får faktiskt Valle Nevados grannorter oftast mer av de större snöfallen, nej lägg på några timmars resa och satsa på Thermas de Chillan, Portillo eller Los Penintentes istället.

Skidresa nu ?
Okey okey. Tack. hittar inte så många resor till snön alls. Men söker vidare .

Skidresa nu ?
va jag vet så är säsongen slut eller inne på typ sista veckan nere i NZ och jag antar att det är typ samma i chile. nu är det väl kanske mera aktuellt att åka till kanada eller liknade då det börjat komma lite snö på högre toppar där.

Skidresa nu ?
Norge till folgefonna kanske? dom har fortfarande öppet och ska bygga nya big jumps. dessutom ska det vara bra offpist förhållanden där nu också.

Skidresa nu ?
Det dumpade rätt fint i slutet av förra veckan i Saas Fee och Zermatt. Har sett de första bilderna på svängarna i halvmetern finfint fluff därifrån nu i helgen. Med lite tur så håller sig kylan och snön håller sig bra även framöver.

Titta över transport och boende där så har du nog goda chanser till ok åkning om du passar på efter en dump. Det är iaf vad jag tänker göra i slutet av oktober...

Skidresa nu ?
Hmm är med lite sugen på att dra iväg i slutet av Oktober men det verkar bli för dyrt att dra ner till Alperna :/ Får kanske bli att man tar bilen norrut i stället. Någon som vet något ställe som har öppet runt v. 44?

Skidresa nu ?
George_Hagi sa:
Valle Nevado är väl inte särskilt stort jagad? Särskilt billig öl är där inte heller, bland de dyrare i chile faktiskt, och ska man vara messerschmidt så får faktiskt Valle Nevados grannorter oftast mer av de större snöfallen, nej lägg på några timmars resa och satsa på Thermas de Chillan, Portillo eller Los Penintentes istället.
Stort är ju vad man jämför med det var min åsikt. Ölen var knappast dyr, ( några år sedan ) Du blev väl blåst!? Ingen aning hur mycket det snöar i grannorterna då jag inte vart där, hade skrivit det isåfall. Vi hade kraftigt med snö när vi var där . Nu förstår du bättre grabben.

Skidresa nu ?
okej, nu måste jag lägga mig i den här debatten!

trysil:

hur tar man sig lättast dit utan bil och utan körkort?
är det svindyrt?
kommer det att vara värt att åka dit på höstlovet?

folgefonna:

värt att åka dit när trysil öppnar snart?
hur tar man sig lättast dit utan bil och utan körkort?

Skidresa nu ?
här är iaf trysils webkamera:

rimg.app

Skidresa nu ?
folgefonna stängde dessvärre för säsongen härom dagen.

Men det vore ju ruskigt najs att dra till Trysil på höstlovet.

Skidresa nu ?
jag och en kompis söker sällskap med bil till saas fee i schweiz där det fallit ordentligt med snö på sistone. hör av dig om du är intresserad!

Skidresa nu ?
Frontenboy sa:
Vart hittar du den höstlovs resan med lion någonstans? Länk vore ganska bra... annars blir det Sass Fee :D
De körde höstlovsresor för några år sedan iaf:P Men det verkar onekligen som att de slutat med dessa. Bara antog att den fanns kvar.

Synd att inte resebolagen satsar på höstlovsresor alltså. Skulle nog gå att få ihop någon busslast lediga ungdomar iaf.

Skidresa nu ?
Frontenboy sa:
Vart hittar du den höstlovs resan med lion någonstans? Länk vore ganska bra... annars blir det Sass Fee :D
De körde höstlovsresor för några år sedan iaf:P Men det verkar onekligen som att de slutat med dessa. Bara antog att den fanns kvar.

Synd att inte resebolagen satsar på höstlovsresor alltså. Skulle nog gå att få ihop någon busslast lediga ungdomar iaf.

Skidresa nu ?
Frontenboy sa:

Skidresa nu ?
Lätt att man hade kunnat få ihop med snö sugna ungdomar.. Nästan så att man få ta tag och fixa en egen höstlovsresa nästa år :P

Tillbaka
Topp