javetefan om jag tror att det skulle bli speciellt mycket billigare att åka lagg med en moderat regering.
Dessutom tycker jag inte att det är speciellt stor skillnad mellan övriga länder i priser vad liftkorten anbelangar. I åre för att ta ett exempel, är det billigare än i många franska orter. Det är absolut billigare än i usa eller canada.. Snacka om att ta saker ur tomma intet. Sen kan man ju diskutera om det inte är dyrt att betala liftkorten i exmpelvis sälen, oavsett priset, beroende på åkkvalitén...
Jag måste för övrigt skriva en kommentar till de moderata inläggen tidigare. Inte för att jag är den mest politiskt engagerade i världen, men jag tycker i alla fall att det är fel, av följande orsaker...
Sänka skatten säger du!, ja det kan man ju göra, på exempelvis förmögenheter, dyra djävla kåkar, eller på den delen av lönen som överstiger 30.000 eller så(för det är ju vad det handlar om), att göra så att de som redan har fett me kuler, inte behöver chippa in mer än de som inte har ett skit över. Och orsakerna till att de som inte har stora förmögenheter inta har dem, beror knappast på att de inte är tillräckligt smarta eller engagerade eller saknar viljan.
Jag är inte specielt politiskt engagerad, men det är bara att fatta följande... Om man sänker skatten, vilket har enbart en betydelse för dem som tjänar mer än en normal medelinkomsttagare, så måste pengarna tas någonstans ifrån. Detta kommer då tas från den billiga tandvård, sjukvård, skolmat, skola, allmänna försäkringar, csn lån- bidrag, etc... Så måste det bli, för pengarna måste ju till!!!, de pengar som du kanske skulle vinna i månaden på att sänka inkomstskatten kommer du som medelinkomsttagare ALDRIG ATT VINNA PÅ I LÄNGDEN, tänk till för tusan!, Ett moderat styre kommer resulterara i en förlust för den större delen av oss därude, tro inget annat.....