Skidskatt.

Skidskatt.
läser vidare...
Vissa skriver att "rika knösar" som bara vill bli rikare!
Varför är dom rika ? kan det inte bero på att de är välutbildade och har fått en bra jobb?

Skidskatt.
Alltså, nu verkar det som att du missuppfattat hela valrörelsen. Det har aldrig yttrats något förslag från högerpartierna om att skolan ska börja kosta pengar. Högerpartierna vill ha bättre skola, sjukvård, integration och allt annat som vänsterpartierna också vill. Det är bara sätten att nå dit som är olika.

Antingen är man fler som hjälps åt och då behöver varje person inte bidra med lika mycket (tex sänkta skatter). Med minskad arbetslöshet blir det dessutom färre som är beroende av statligt stöd. Det blir m.a.o. en dubbel knuff i rätt riktning.

Vänsterblocket väljer att gå motsatta vägen: det finns ju fortfarande några personer som har jobb och då kan man ju pressa dom på ännu mer pengar, då behöver färre personer vara med och betala och fler kan ta det lugnt och umgås med sina familjer.

Skidskatt.
Till alla er kommunister som påstår att det bara är rika knösar som tjänar på skattesänkningar kan jag meddela att det är just lågavlönade som skulle fått de största skattesänkningarna, om det hade blivit blått i valet. Men det är väl för svårt för er att trycka in i era medeltidstänkande rövhjärnor...

I alla andra länder tycker man att vi svenskar är helt slut i huvudet som år efter år röstar på det parti som gett oss de högsta skatterna och den sämsta välfärden. Jag håller med till fullo!

Det är ju hur som helst för sent att göra något åt nu...

Skidskatt.
hahaha... peccas historia va faen det roligaste jag läst på länge; och tankvärt....

Men jag konstaterar sammtidigt att den tidigare moderatstyrda sjukvården i stockholm och skåne tillsammans gick 6 MILJARDER back.... dessutom ser Bo Lundgren ut som en stor fjant.

Eh va faen... Rösta blankt.

Skidskatt.
Hej,

SVAR TILL LANDSTINGSGREJJEN
Ang att Sthlms Läns landsting gick back 6 MDR: förra året backade de tre största landstingen (Stockholm, Skåne och Västra Götaland) TILLSAMMANS 4 MDR, i år beräknas dom tillsammans gå back 6 MDR. Tilläggas ska att Stockholms Läns landsting betalade ca 4,5 MDR i kommunistisk skatteutjämning direkt till andra landsting som därmed kunde gå plus.

SVAR TILL SVENSKAR ÄR SLUT I HUVUDETGREJJEN
Ja majoriteten är det tydligen åtminstone och det är därför företagen även under nästa fyraårsperiod kommer flytta utomlands samtidigt som arbetslösheten ökar och svenskarna blir ännu mer passiva och nedtryckta av staten. Vi får se hur det blir med alla dom där löftena om sjukvård, skola, äldreomsorg osv sen när det inte finns några kvar som kan betala skatt.

Ush vilket trist väder vi har här, regnigt och kallt =(

Skidskatt.
Vad är det som händer med miljöpartiet föresten...?? Sammarbete med de borgliga.. Rätta mig om jag har fel men jag trodde inte att de tålde varandra...? I alla fall var det så innan valet. Men o andra sidan spelar det ingen förbannad roll vad de lovar innan man röstar. För när allt är över kallas det bara för målsättningar ändå...
Ta med Bo Lundgren & Co. ut på en riktigt offpist-repa och kör skiten ur hela bunten istället!
// Danne

Tillbaka
Topp