Skidtestardagar Hammarbybacken-Vilka företag dyker upp, egentligen

Officerider

Ny medlem
Såg till min glädje att det ska arrangeras skidtestardagar i Stockholm, se länk nedan
http://www.skidtestardagar.se/
Står en hel del skidtilverkare som kommer att finnas där.
Men då man är Stockholmspessimistisk så undrar man ju om alla tillverkare verkligen kommer förbi det isiga Stockholm
Så jag kastar ut frågan här och undrar ifall någon av dessa tillverkare kommer att dyka upp i Stockholm:
Black crows (Skulle vara roligt att testa Nocta, även om det blir på en isig Stockholmsbacke)
Extrem (Har aldrig testat deras skidor)
Cmd (Har aldrig testat deras skidor)

De lyckades välja exakt de veckor jag är i alperna, vad är oddsen?

JL76:
Är väl roligare att vara i alperna än att stå och hänga i blåsten i Hammarbybacken och blicka ut över en isig backe och vänta på sin tur att få prova ett par skidor. :)
För att vara riktigt Stockholmspessimistisk:
Och få höra "Nä, vi har bara tagit med oss racer-skidorna, jag menar vad ska du med större midja än 85 mm på skidorna i den här isiga, sandiga backen?" :)

Klart jag hellre är i alperna, men hade ju varit trevligt att kanske klämma lite testlagg en helg på hemmaplan för en gångs skull också.
Vemdalen under mellandagarna kan ju funka också, lär ju vara -25 dock...

Bra ide att ha testdagar lite närmare stan. För egen del känns det svårt att motivera att åka till Sälen en tidig vecka för att testa skidor under troligen tveksamma snöförhållanden då jag inte är jätteintresserad av rena pistskidor.

Tidigt på säsongen är det mindre skillnad på Hammarbybacken och t.ex. Sälen än vad det är V3 och V6 där det faktiskt kan finnas nån form av offpist tillgänglig i t.ex. Åre. Dock förstår jag att det inte går att flytta på nått av traditionella skidtesten veckorna före jul men jag hade hellre sett Hammarbybacken där och ett test mer i mitten av säsongen i t.ex. Åre för att kunna testa skidorna under mer varierade snöförhållanden.

Hej! Extrem kommer definitivt att ställa ut bägge testdagarna. Troligtvis kan vi lösa det med personal så att även Cmd kan ställa ut bägge testdagarna. Vi ses där!

Calle Geijer på Åre Skidfabrik

Senast ändrad:
Åreskidfabrik:
Vad roligt att ni svarade i denna tråd!
Ska bli roligt att få testa era skidor.
Syns i Hammarbybacken, så håller vi tummarna för bra väder

Hej,

Jag heter Daniel och representerar Fat-Ypus Skis i Sverige & Norge.
Vi kommer finnas på plats under testerna i Hammarbybacken med dom flesta modellerna.

Kom gärna förbi och testa våra skidor!

God Jul & Gott Nytt 2013

Senast ändrad:
FatYpusSkisEurope sa:
Hej,

Jag hörde att Fat-Ypus Skis skall vara med på testerna text text text ]
Varför skriver du som att du inte har något samröre med FatYpus när du har dom som bild och användarnamn? Väldigt märkligt beteende och gör ju inte att man får något större förtroende för det företaget. Om du är någon sorts officiell representant så får du skärpa till ditt sätt att skriva. Om du inte är det så skulle jag bli rätt irriterad om jag vore Fat-Ypus.

Ha ha ha ha sjukt kul! Är inte det riktigt mycket avstängning på en sådan fail?

Så, är det någon som vet om Black Crows kommer att husera i Hammarbybacken? Jag är huvudsakligen nyfiken på att testa Nocta, så kommer inte svartkråkorna vettifan om jag orkar släpa mig dit...

Tillbaka
Topp