Skidtestarhelg i Tandådalen

Been

Ny medlem
Hade tänkt att sticka upp till Tandådalen och skidtestarhelgen nu på fredag.
Kollat på nätet och förhållandena ser ju inte grymma ut direkt. Bara en backe öppen etc.

Lär väl vara en milj. människor där som skall trängas i en backe, eller?

Någon som vet mer om förhållandena och kommer fler backar öppna till helgen??

/ Been

är väl 2 backar öppna och värmen verkar hålla i sig hela veckan så kanonerna kan inte gå för fullt om heller tyvärr

men jag drar upp och gör ett försök

ha det gott

puuh.. det såg ju riktigt bra ut där ett tag... innan det slutade regna.. nu har ju minst 10 centimeter av snön regnat bort och kommer fortsätta göra det under veckan... förhoppningsvis blir det kallare och lite mer snö till helgen..

va där uppe i helgen.. får be till väder gudarna och hålla tumarna på att de blir kallt.. för fortsäter vädret som de gjort dom senaste dagarna med + grader, regn och massa vind så ser de mörkt ut.

Va? Åker man till tandådalen för att åka skidor? Hmm... nja, kanske lite. Ska bli kul att testa lite nya skidor men höjdpunkten lär ju bli afterskin på Wärdshuset, Petter på HC och det gamla sköna 90-talsbandet Atomic Swing på HC.

Man kan åka skidor i Tandådalen och jag åker inte hela vägen dit för att gå på Atomic Swing...

Framförallt åker vi väl dit nu för att testa skidor... men man vill ju komma igång med skidåkningen för säsongen också... ser mörkt ut nu.. regn regn regn och plusgrader...

Åka 45 mil för att gå på afterski, njää, då drar jag hellre några kalla här i gamla eken och inväntar bättre snöförhållanden!

det är inte alls så mycket folk... det är en skön helg med grym stämning...

Låter bra det rosenvinge. Vi lär jazza upp om det finns någon backe öppen så får vi väl se om vi vill utnyttja snögarantin eller inte...

Hehehehehe inte mycket folk?? Ja vi får väl se med tanke på att det inte är så mycket öppet. Kommer väl vara bra med kö där om dom inte öppnar sittliften och det ser inte ut att kunna gör. Kommer bli trånt om folk inte blir skrämda av vädret så.

Atomic Swing här kommer vi.

Ps. Kan man åka skidor i Sälen? Ds.

Jag såg Atomic Swing på turnépremiären. Det var som en resa i tiden tillbaka till A Car Crash in the Blue.

Någon som varit där tidigare och vet hur mycket folk det blir?

Kommer inte bli ultimata förhållanden för att testa puderskidor vilket var vad jag tänkte satsa på...

Tveksamt om du BARA är ute efter att testa skidor. Väderprognoserna ser inte alls roliga ut. Men om du däremot, som jag, bara är sugen på att dra säsongens första svängar (ja, jag vet, det är sent), ha långlunch, gå på afterski och sen dra till Fjällis eller HC så är det klart du ska åka.

jag var där förra året, inte ett tecken på snö på hela vägen upp, sen under natten kom det ett rejält snöfall och åkning blev helt okej för att vara ett "första dopp i grytan"

Riktiga skidåkare, som jag, har planerat helgen som följer:
#På plats i backen 8.30 och hikar 3 åk (som uppvärmning)
#Står först i kön till liften, åker konstant till liften stänger (på lördag 24.00)
#Lunch avnjutes i liften, 1 dubbelmacka och lite snö
#Då liftarna stängt hikar jag ytterligare 3 åk
#Går sedan förbi afterskin, skrattar åt alla för fulla människor
#Går sen hem och lyssnar på P1 och dricker lite te med vaniljsmak
#Går och lägger mig senast 21.00, kanske efter Sporten om de visar något av värde

Lima-ko sa:
#Står först i kön till liften, åker konstant till liften stänger (på lördag 24.00)
#Går och lägger mig senast 21.00, kanske efter Sporten om de visar något av värde
Haha! Lite knepigt och lägga sig kl 21 om liften stänger 24, eller funkar de?

Senast ändrad:
poc: Snö finns, var där nu sön-tis, fast det kan ju tyvärr ändras.
danne-e: Jag sover i liften på vägen upp.

Liama-ko: Det är positivt, frågan är väl om det ligger kvar någon på fredag om det fortsätter regna. Tänker inte åka upp om det ska regna hela helgen också... Åka skidor i regn.. det är bara fel...

Vi åker inte.

Halva stora backen är öppen, dom har inte kunnat köra snökanonerna på hela veckan och kommer inte kunna göra det eller öppna något mer till helgen.

Åka i en halv backe i regn är ingenting för mig.

poc sa:
Vi åker inte.

Halva stora backen är öppen, dom har inte kunnat köra snökanonerna på hela veckan och kommer inte kunna göra det eller öppna något mer till helgen.

Åka i en halv backe i regn är ingenting för mig.
Oj jag ska dit i morrn:S

Ringde Receptionen och hon sa att Hela stora backen var öppen
Halva iHundfjället Och hela Gustav backen Linvallen
Är det någon som vet att det stämmer???

Lima-ko sa:
Va i helvete snackar du för skit?!?! Du och jag ska bli redlösa varje dag, åka max 3 åk och beställa dubbla red bull & jäger på HC klockan 01.57! Men, men... vi kanske inte är kompisar längre? ;)

Ses imorgon vännen ;)

ska dit imorn, någon som kan komma med rapport om hur det såg ut idag, vilka rails som var uppe osv? syns ju lite på webkameran men de e ju inte så mycket man ser där .. och är det någon som vet vad liftkort för ungdom kostar?

Senast ändrad:
jag var där igår . det var kul å när dom stängde så plocka dom ner alla BOXAR! dom sa att dom skulle göra om å sätta upp dom på annat sätt:D vet ej om det kommer upp fler?

cork7 sa:
jag var där igår . det var kul å när dom stängde så plocka dom ner alla BOXAR! dom sa att dom skulle göra om å sätta upp dom på annat sätt:D vet ej om det kommer upp fler?
jo dom e ju iallafall uppe om du kollar webkameran på deras hemsida. ganska stort hopp har dom fått till också..

God sprit, kass åkning typ!

Edit: Skämt åsido. Stora backen var enda öppna backen (trots att en del trotsade avspärrningarna och körde i WC-pipen och Specialen, gratis naturlig stenslip), inte fullbredd i första branten, föret var mycket varierande, från blankis till mjuka roliga pucklar uppe i branten. Liftar var Poman, Par samt knappliftarna i Stora backen.
Det var ganska kul, mest pga roliga skidor att testa och andra kuliga jippon.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp