Skidtidning

Joint

Ny medlem
Skidtidning
Att Åka skidor är en mindre bra tidning har många med mig redan konstaterat men nu när jag avslutat min prenumeration på Åka Skidor så har jag insett att jag behöver en skidtidning att läsa! Jag beställde därför 2 Freeskiing som är en mycket bra tidning men tyvärr så kommer den endast ut fyra gånger per år och aspirerar därför inte på att få mig som prenumerant!

Jag undrar därför om ni inte har något hett tips på någon skidtidning som är värd att läsas? Jag ser helst att tidningen är skriven på engelska och endast behandlar friåkning för folk med fast häl och inge portåkning!

//Joint da man

Skidtidning
Brant är en skid-klättrings tidning. På skidsidan så är det lössnöåkning som gäller.

De har mycket fina reportage och fina bilder.

Den är på svenska.

Skidtidning
Amerikanska POWDER magazine måste bli dit självklara val om inte påven är katolik.

H Jonas

Skidtidning
Nordamerikaner brukar ha en tendens till att vara insnöade men jag vet ju inte hur det är med deras skidtidningar!? Skriver de någonting om Europa?

//Joint da man

Skidtidning
I dom amerikanska tidningar som jag har köpt så har det varit repotage från Europa dom var tex i Rumänien och åkte Heli-ski.
Det kanske är bara en tillfälighet att det har funnits europeiska repotage i dom tidningar jag har köpt vem vet?
Den bästa amerikanska tidningen som jag har läst är POWDER.

Skidtidning
Bästa tidningen alla kategorier är franska Montagne.
Har allt om Offpist, Randonnee, Klättring. Testar riktiga grejor inget skräp.
Beträffande powder satsar dom mest på bilder i och för sej läckert. Reportagen är mest för Amrisar. Reklamen minst lika om inte mer än ÅS.

Tillbaka
Topp