Skidtips?

joper

Ny medlem
Skidtips?
Tja!
ska ner till chamonix i januari å ska va där i fyra månader... behöver nya skidor så jag undrar om nån vet prisläget i cham jämfört med här hemma. Ska jag köpa innan jag sticker eller ska jag vänta tills jag e där?

Skidtips?
Tjena Joper,
Chamonix i Januari...
- Du vill åka puder kan man tänka och det kommer att snöa en del. Grattis!
Du kommer märka att det finns elaka stenar under det fina vita.
Kan bli en tråkig upplevelse om du köpt nya lagg som du är rädd om. Merde...
Chamonix har en rätt stor begagnatmarknad. Alltså, kolla in utbudet av begagnade skidor där nere så kan du spara pengar och njuter bättre av åkningen. Det brukar även finnas bra möjligheter att testa skidor där innan du köper vilket ju också är ett stort plus.
Tror inte att detta har ändrats, det var 3 år sedan jag var i Cham, rätta mig gärna om jag har fel.
/N

Skidtips?
jag e ganska erfaren åkare i chamonix, har varit där många ggr senast i vintras. mitt tips är att åka ner UTAN skidor och köpa det där. om du ska ett par splirrans nya så är det i och för sig samma pris som här hemma, men som nicky-dee sa sä är chamo känt för sin off pist åkning (som man bara inte får missa) och därför kanske det e bättre att köpa beg. skidor som du känner att du verkligen kan slita ut. det finns det massor av till förmånliga priser. lycka till!!!!

Skidtips?
Om jag får gör ett litet tillägg så är det att det är först när du väl är i Chamonix som du upptäcker vad som funkar. Breda och långa pråmar som verkar supertråkiga i Svedala kan få dig att känna dig som en kung i den uppkörda lössnön på Grand Montets.

I Salanches nedanför Cham (ett tips om du har bil är att handla maten här) kan du hitta ett visst utbud av icke använda fjolårsskidor till nedsatt pris i de större butikerna där, annars är väl prisläget ganska lika det i Sverige som sagt.

Vad som drar upp prisläget på andra grejer är alla minkpälsar och japaner som åker dit för att "titta på bergen" men de kanske bara är charmiga, jag vet inte.
/have fun!

Tillbaka
Topp