skidtuning för rails

Jens_Persson

Ny medlem
skidtuning för rails
Har en fundering kring railåkning, ska skidorna vara helt plana under eller går det bra att kanterna är lite "hängda", mina kanter är lite hängda och jag fick känslan av att skidorna högg lite grand ibland? Kan det bli så om man står så plant med tex. bakfoten att man glider endast på belaget mot railet? Belaget har kanske sämre glid mot stålet än kant mot stål? Eller märker man inte av det? Förövrigt så gjorde jag i helgen precis som det står i alla tricktips att man inte ska göra, lutade mig för mycket bakåt, skidorna ökade med cirka 50km/h och kroppen blev kvar fast nu horizontalt med räcket, tyngdkraften gjorde sitt till och jag avslutade det hela med att mina revben och armbåge fick smaka stål....Hjälp mig!

skidtuning för rails
mitt tips är att nästan luta sig lite framåt för även om det går lite saktar så känns det mer säkert o det känns som man har lite mer kolla när man rammlar då med. o sen e det alltid lättare att stå bredbent i början tycker jag i alla fall. det där med kanterna o så vet jag faktiskt inte har inte relflekterat över det så mycket.

ha de gött

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp