Skidval alpsäsong

Gomorran

Ny medlem
Skidval alpsäsong
Hej,

Jag köpte ett par Atomic Theory 186cm (95mm i midjan) förra året då jag mest brukar åka i Åre och kanske någon alpresa då och då. Men nu har det blivit så att jag ska ner till Chamonix om en vecka tills sänsongsslut.

Undrar därför om jag borde köpa nya lite bredare skidor eller om de funkar ok att köra på. Förstår själv att det skulle vara bättre med ett par riktiga puderskidor när det dumpat men är student och har en ganska tight budget.

Jag är 189cm lång väger 83 kilo och är en helt okej åkare men förväntar mig att utvecklas under de tre månaderna i Chamonix.

Hur hade ni gjort?
Är begagnade skidor ett bra alternativ?

Tack på förhand!

Skidval alpsäsong
Med den bredden på skidan och en tight budget så hade jag åkt ner och haft kul på dom! Man måste inte ha 115+ för att ha kul i puder.
Kan inget om just din skida, men bara ifall man kollar på bredden så lär det fungera bra.

Varför skulle det vara dåligt med begagnade skidor?

Skidval alpsäsong
Eller så köper du ett par begagnade?

Rocker2, JJ eller något.

JJ borde du kunna få tag i otroligt billigt, skidan har inte ändrats på flera år. Köp en 2år gammal modell eller något. Annars kanske du hittar en äldre modell via någon internetshop.

Skidval alpsäsong
börja med de du redan har. Om du väl på plats märker att du konstant suktar efter något annat kan du leta efter något begagnat i cham, finns bra utbud med beggade skidor i bra skick på flera håll.

Tillbaka
Topp