Skidval - Skisafari med UCPA i Cham.

HeLium

Aktiv medlem
Jag ska köra Skisafari med UCPA i Cham vecka fyra. Jag har bara kört offpistegrupp och vanlig expertgrupp tidigare och uppfattar Skisafari som att åka var det är bäst för stunden och vad gruppen har lust med på expertnivå.

Flyger ner.

Ska jag bemöda mig att ta med mina allroundlagg Extreme Project 100 eller förlita mig på utrustningen där Ross S7(?)?

Jag gissar att det finns några Skisafarirävar här...

Senast ändrad:

Bjersing

Ny medlem
Ballt, då är iaf 3 ur gruppen någorlunda aktiva på freeride... Jag hoppas det finns gott om snö och tar med mig ett par Nocta och Norwalk och ser vad som händer.

HeLium

Aktiv medlem

@Bjersing är det sant! Snyggt. Vem mer?

Mina stora puderlagg är hopplöst outdated efter att puderresor blivit nedprioriterad verksamhet med tre ungar. Håller mig till allmountain och rena pistskidor.

Ver du om det är Ross S7 där nere, testade dem för några år sedan, vill minas dem som lätta men fladdriga, men kan minnas fel.

Bjersing

Ny medlem
Min bror men jag kommer faktiskt inte ihåg vad han heter här.

Jag tog med mig ett par smalare skidor på förra års säsong men jag stod ändå mest på noctan så det får funka för mig, något smalare är nog mer rätt dock.

Det tror jag det lär vara, alla offpistgrupper jag stöt på i les arcs och valT har iaf till stora delar kör på de. Jag har aldrig kört de men att det är lite mjuka har jag väl hört, har dock sett folk köra riktigt hårt på de så något fel på skidan är det väl egentligen inte.

DzB

Medlem
Fick hyra ett par soul7 under två dagar förra året i VT då mina skidor bestämde sig för att inte hänga med mig på flyget. Blev faktiskt possitivt överraskad av dem. Väldigt överraskad. Tyckte verkligen om dom, fungerade super att åka snabbt och hårt med dom. Tror inte att du kommer ha några problem att klara dig med dem.

Senast ändrad:

hakan1

Ny medlem
Skall också åka skisafari Cham vecka 4.

Förra året var jag vecka 10 i Valdisere och skidorna var slut för de som kom sist i kön så de kunde inte få de längder som önskades.

Tar därför med mina egna för säkerhets skull.

HeLium

Aktiv medlem

@hakan1 vad roligt!tack för info! Tack! Jag är gillar mina P100 stenhårt och har svårt för att slita mig ifrån dem :) jag kånkar med mig dem!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp