skidval ?

skipower

Medlem
skidval ?
- Nuvarande skidor: k2 fujative jr
- Vikt: 55
- Längd: 165
- Åkstil: park pist
- Erfarenhet:
Har kört ca 3 år har väll kört 1,5 i park är väll nybörjare

högst ungefär får skidan kosta är 3500

Senast ändrad:
skidval ?
MYCKET bra tråd! Älskar all information du ger! Bra tänkt!

Jag ska ge dig ett svar i klass med frågan du ställer.

A: Köp dom där röd-svart-gröna från det där märket du vet.

skidval ?
Använd denna mall vid vilka-skidor-ska-jag-köpa trådar.

MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:

Och ändra rubriken på tråden så att det enkelt går att förstå vad den handlar om.

skidval ?
Eftersom du är så pass oefaren åkare kommer det egentligen inte spela någon roll vilken skida du köper då du inte kommer känna någon märkbar skillnad.

skidval ?
rasmusericson sa:
OskarHolmblad sa:
MYCKET bra tråd! Älskar all information du ger! Bra tänkt!

Jag ska ge dig ett svar i klass med frågan du ställer.

A: Köp dom där röd-svart-gröna från det där märket du vet.
HAHA!
så jävla sant!
jävla bög trådar de bara är !!!!!!!!!!!!!!!!!
freeride va så jävla mkt bättre förr :( snart börjar ja gråta!!
dom där kvällarna man sprang upp för trappen efter ett kvällsåk och skulle logga in på freeride och kolla igenom hela freeride!
fyfan.......
Ni tillför och förbättrar sidan så otroligt mycket med dessa inlägg också...

skipower sa:
men vilka är typ dom bästa då ??
Som sagt, ingen är bäst och ingen är sämst. Ta den du gillar bäst och får till bäst pris. När du sedan avancerar i din åkning och får testa lite mer skidor kommer du bilda dig din egen uppfattning om vad osm passar just dig bäst.

skidval ?
Völkl Dogen kan du få med en Din-11 bindning på sport-conrad.de för under 200 Euro exkl frakt, inte så dyr frakt på det och voila har du en skida som i mina ögon är kass men som skulle funka skitbra för dig pga din lätta vikt och nybörjarstil.

längd 165 eller liknande, har för mig att det finns en längd runt där.
(du vill inte ha en för kort skida när du växer.)

skidval ?
jag måste fråga dig Utter, varför grabben ska ha en DIN12bindning, och dessutom en ganska gedigen sådan ..?

han väger ju inte mycket, och chansen att han inom en snar framtid börjar köra sönder en DIN11 bindning är ju inte jättestor ..

äh. din lista var iallafall grym, hoppas han ger dig stora creds för den :) det får du iallafall av mig.

skidval ?
Ja du Assr, anledningen till att jag inte tipsade om Marker 11 och 12 är det problemet att dom inte riktigt är byggda för parkåkning. De är byggda för att vara "säkra" och har en viss frigång på bakbindningen innan de löser ut. Därmed så kan baklängeslandningar med framåtvikt resultera i att hälen lyfts en aning utan att bindingen löser ut. Detta gör att skistoppern hakar i snön med en trasig skistopper som resultat. Marker 12 är aningens bättre än 11 dock.

Px12 har en dinskala som sträcker sig mellan 3,5-12 och därmed borde den funkar bra för honom nu och även när han växer till sig lite, blir tyngre och en bättre skidåkare.

Tillbaka
Topp