skidval

mi-ke

Ny medlem
skidval
tjena, skall köpa nya skidor från sport-conrad och mina alternativ är :
-K2 Silencer 179 cm
-K2 Public Enemy 174/179 cm
-Völkl Ledge 178 cm
-Några andra? (under 300 e med bindning )

Jag är 177 cm (växer några cm ännu) och väger ca 55 kg. Åker mest pist , men skidorna skall självklart funka också i parken och i puder. Har åkt skidor många år, dessa blir dock mina första twintips.

Beställer skidorna så snart som möjligt så svara gärna! :)

Senast ändrad:
skidval
Om du åker mest pist tycker jag inte du ska köpa ett par riktiga twintippisar som Public Enemy eller så... satsa på något ännu mer allround, typ Scott Aztec, Rossignol B3 eller vad dom heter etc.

Finns många skidor man får ut så mycket mer av i pisten men som ändå fungerar i parken.
Kollade ioförsig recensionerna på silencer och stod att den var en snabb skida och lätt att carva med... men är inte den rätt mjuk?

Jag skulle köpa en pistskida med offpistegenskaper eller en offpistskida med pistegenskaper :)

hihi

skidval
Snabba fakta:

#1 Silencer är en budget-plastskida. De som tycker den är bra har bara åkt hyrskidor innan. (M.11-bindningen är för övrigt billig men är värdelöst skit - enligt mig)

#2 Beställ skidorna utan montering, gå till en bra skidverkstad och betala 400-500 spänn för monteringen. Varför? Kolla in övriga trådar om sport-Conrad...

#3 Felix har en poäng i sitt resonemang

skidval
Har inte åkt på Public Enemy men om du fortfarande växer tycker jag du ska köpa 179 cm långa då du förlorar en del åkyta på en twintipskida.

Tillbaka
Topp