Skier of the Year: Final Round!

Sista rundan av skier of the year är nu ute!
Herrarnas Sammy och Henrik i finalen tillsammans med Kaya och Sarah för damerna.

http://www.freeskier.com/soty

Vilken kommer att vinna? Gå in och släng eran röst, möjligt att rösta fram tills sena Tisdagen den 15'e!
//

Done. Nu har jag röstat i finalen.

Hade för övrigt vart otroligt intressant att få veta medelåldern på alla röster.

Edit: Jag röstade för övrigt på HH och Sarah.... vid närmare eftertanke borde jag nog ha röstat på Kaya.

ThomOhlin sa:
Harlaut slog ut SP, är det ett skämt?
Nej inget skämt, kan du säga att HH hade en dålig säsong eller att han är en dålig skidåkare? Visst han kanske inte är lika allround som till exempel Sammy C, men han är ändå en av världens bästa park och urban åkare! Och man röstar ju faktiskt på FREEskier of the year, vilket för mig betyder all skidåkning som man är fri att göra precis vad man vill. Harlaut är ju en av de absolut bästa på den typ av friåkning han gör.

Påstod aldrig att han var en dålig skidåkare eller att han har haft en dålig säsong, fast truth to be told så är han väl inte ens i närheten av Sean pettit?

Senast ändrad:
Fast Sean Pettit är ju faktiskt en bättre skidåkare, han åker ju skidor istället för att hoppa runt i trappor med klänning

Le-fagottini sa:
Fast Sean Pettit är ju faktiskt en bättre skidåkare, han åker ju skidor istället för att hoppa runt i trappor med klänning
du kan ju inte påstå att henrik åker i klänning? det är sådants om kvinnor använder. tror vi redan haft denna diskussion i forumet några gånger för mycket.

Henrik och Sean är två helt olika skidåkare som båda gör sin grej. Min åsikt är att henrik i år gjort något revolutionerande och därför ska han vinna. Utan honom så skulle alla se ut som bobby och göra trippels. det är inte den framtid jag vill se för jibbingen så stort tack till henrik för allt han står för och det han gör!

jeppenator sa:
Le-fagottini sa:
du kan ju inte påstå att henrik åker i klänning? det är sådants om kvinnor använder. tror vi redan haft denna diskussion i forumet några gånger för mycket.

Henrik och Sean är två helt olika skidåkare som båda gör sin grej. Min åsikt är att henrik i år gjort något revolutionerande och därför ska han vinna. Utan honom så skulle alla se ut som bobby och göra trippels. det är inte den framtid jag vill se för jibbingen så stort tack till henrik för allt han står för och det han gör!
Word på Nator, kunde inte säga det bättre själv :D Hoppas HH tar hem det!

viktorbrandt sa:
jeppenator sa:
Le-fagottini sa:

Word på Nator, kunde inte säga det bättre själv :D Hoppas HH tar hem det!
Obama kan inte säga det bättre jeppe

jeppenator sa:
Le-fagottini sa:

Det är inte så jävla revolutionerande som alla påstår, fattar inte hypen. Please enlighten me!

ThomOhlin sa:
jeppenator sa:
Le-fagottini sa:

Det är inte så jävla revolutionerande som alla påstår, fattar inte hypen. Please enlighten me!
Nosebutter to dub cork 10, sw dub cork 9, bio 14 blunt och innovation som enligt mig räddat skidåkningen från att bli aerials med alla triples iår.

förstår inte hur folk kan hata på henrik och säga att han inte är en riktig skidåkare eftersom han inte kör big mountain. han gjorde iaf ett pow segment i retallack, man ser ju inga big mountain åkare som droppar ett stört parksegment medans HH gjorde både Park parts och en helt hyfsad (enligt mig) pow part i retallack.
och sammy är en sjukt duktig skidåkare, även fast on top of hood är överskattad enligt mig, 6 minuter av hela filmen består av sammy som gör flatspins med en tråkig grab på olika features, men Henrik har ändå förtjänat priset iår för sin kreativitet och passion. Men det är bara min åsikt :)

Vill bara påpeka att det är dumt att gå in på sidan för att sedan "slänga" sin röst, bättre att använda den till att rösta på Henrik Harlaut som tillsammans med Phil Casabon och Joakim Åslund gjort ett galet bra arbete med B&E show och Blackout the movie.

Dannepanne sa:
Vill bara påpeka att det är dumt att gå in på sidan för att sedan "slänga" sin röst, bättre att använda den till att rösta
ok herr besserwisser, slänga, lägga, placera. betyder nätt intill samma sak! se det hur du vill, folk fattar meningen med det.

nonnereif sa:
han gjorde iaf ett pow segment i retallack, man ser ju inga big mountain åkare som droppar ett stört parksegment
Henrik Winstedt, Sage, Hoji, Abma, Petitt, Pollard, Mahre, Fujas, Bibby, Wiley, Tanner, CR osv, listan på folk som åker BC numera men har (och säkert fortfarande kan) gjort störda parksegment är nästinintill oändlig.

THall sa:
Real skiing on real mountains!
Men det är mer en fråga om utveckling, en utveckling som är helt åt rätt håll om någon frågar mig...

Senast ändrad:
Utan ironi:

Kan någon förklara för mig vad Herr Harlaut har gjort som är fantastiskt? Jag är nyfiken, inte ironisk.

Vad skulle skidåkningen vara utan HH och Phil? Resultatet lär ju bli att det bara slängs trippels med mute hit och dit! Folk skulle ju tröttna på sporten och den skulle dö ut!

Senast ändrad:
AntonNordwall sa:
Vad skulle jibbingen vara utan HH och Phil? Resultatet lär ju bli att det bara slängs trippels med mute hit och dit! Folk skulle ju tröttna på sporten och den skulle dö ut!
Sådär...nu förstår man faktiskt meningen :P

PNyberg sa:
AntonNordwall sa:
Vad skulle jibbingen vara utan HH och Phil? Resultatet lär ju bli att det bara slängs trippels med mute hit och dit! Folk skulle ju tröttna på sporten och den skulle dö ut!
Sådär...nu förstår man faktiskt meningen :P
Jag är förvirrad. Kommer det här på något sätt att hjälpa Harlauts rap-karriär? (valfri smiley)

Senast ändrad:
Det mest revolutionerande Henrik Harlaut gjorde var ju att inspirera en hel generation blivande skidåkare att skita i att lära sig åka skidor, och bara dra ut i parken och köra 50/50 på boxar med för stora kläder. Vilket egentligen inte behöver vara en negativ sak, utan honom kanske det hade varit oumbärligt att åka skidor när det hade kommit nysnö..

jag röstar på henke! sjuukt mycke roligare att kolla på varierad åkning med nya trick istället för dub12 och tripplar med mute grab! haters gonna hate

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Done. Nu har jag röstat i finalen.

Hade för övrigt vart otroligt intressant att få veta medelåldern på alla röster.

Edit: Jag röstade för övrigt på HH och Sarah.... vid närmare eftertanke borde jag nog ha röstat på Kaya.
Sarah är snygg.

Tillbaka
Topp