Skiercross - tävla!

Oskar_S

Medlem
Skiercross - tävla!
Någon som har lite tips om vart man skall vända sig om man skulle vilja pröva på att tävla i skiercross, finns de några sign in tävlingar eller enbart någon serie och hur funkar det med att få kvala in o ch licens behövs sånt? ..som ni märker har ja ingen större koll på de här men eftersom ja e rätt snabb me skidorna under fötterna o e ganska orädd av mig skulle de va förbannat kul att prova på! Ride on// oskar

Skiercross - tävla!
Kolla på salomons crossmaxseries hemsida, www.crossmaxseries.nu. där finns en del info om ski-cross, annars verkar det sparsamt med den varan på nätet iaf. Någon annan som vet nån bra länk?

Skiercross - tävla!
kanon! tackar så mke, jo visst crossmax serien e ju inget man bara hopar in o lattjar i:) men de låter skitbra, ska kolla upp sidorna lite mer, ryggskydd o hjälm e va ja har ganska så precis, fastnar jag för det så får det bli till och investera i lite mer skydd! //oskar

Skiercross - tävla!
Kommer även vara en tävling i funäsdalen under NoStreetWeek... Kommer mera info snart..

Skiercross - tävla!
Jag åkte oxå lite førra året, Crossmax serien som gick i vemdalen var riktigt profsigt arangemang medans Elan X challenge som gick i kløvsjø var det sæmre med. Som Simme sa fick man vænta hela dagen innan man fick starta och sedan var det en del skador, jag crachade næst sista hoppet innan mål pga att jag fløg før långt, landade næstan på næsta hopp och drog axln ur led, sedan var det en kille som brøt båda benen och en arm. Jag fick flyga hellicopter till Østersund tillsammans med en kille som skadat ryggen. Men jag kan varmt rekomendera SaabSalomon crossmax series!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp