Skifix Big Air #2 14/3 i Storklinten!

ST90

Medlem
Yes box då var det dags igen!
Andra tävlingen för året går av stapeln nu på lördag. Och tro mig när jag säger att det kommer bli galet!

Hoppet för denna tävling kommer att bli det största tävlingsserien producerat hittills, bilder och eventuella videoklipp kommer under veckan, var säker på det. Specifikationer och mått det också. Rejält med flyg är utlovat av Shaper Henke.

Så nu är det bara att anmäla sig! Missa inte den här tävlingen, det säger jag bara.
Sista anmälningsdatum är Onsdag 11 Mars, så se till att skicka in anmälning innan dess. Upplägg, bedömning och så vidare hittar ni som vanligt på:

http://www.storklinten.se/bigair2009.php

Där ni även hittar hur man anmäler sig.

Ses på lördag! Var där eller var fyrkant.

Video om hoppet:

8033

Peace

Senast ändrad:
Jag tänker då inte vara fyrkant så anmäler mig direkt!
Blir nog en toppendag, hoppas på sol och ett jävligt bra hopp :D

Stort hopp behöver inte vara bra men aja vi får väl se=) Folk har ju försökt bygga stora hopp förr men dom har ju gått åt helvete! ;D Betyder ju dock inte att detta kommer vara kasst!

Får se om man tar sig dit=) Pudret lockar ju det med!!

Senast ändrad:
Ohhhhh Yeeehh nu jäädrans blir de rööjjjabomber! Vi från luleå är jädrans taggade och vi hoppas på en fett herre jädrans efterfest sen :D

Ne men hoppas de blir en super dag!

möjligt att man far dit och fotar, kommer det skrivas någon artikel om det hela?

Artikel är definitivt att vänta, återstår väl att se om Freeride accepterar den! Jag och fotograf Maria Johansson kirrar biffen.

Danyb0i: ja det kostar, läs på hemsidan.

okej, schysst av dej

men vadå... ja hörde att man måste kunna unnatural sw off axis 180 för att få ställa upp i åttondelsfinal? är det så eller

sebastiantorneus.blogspot.com är fortfarande inte uppdaterad sen den 27februari:/

illa som fan illa som fan. Blir nog kul med tävling ändå. EndåE

Jag kommer att vara lite soft med anmälningstiden (som redan har gått ut om man är fyrkantig) så att dom som eventuellt tvekar kan hinna se sebbes utlovade inlägg om hoppet senare i kväll. Jag kan ge det ett dygn extra.... Runt 40 anmälda just nu.

Så där ja kom nyss hem från boden! Varit och testat hoppet med pcp dudsen! Satan så sick hoppet var! Bajsa nästan på mig när jag såg det !! Men hoppet var skönt osv dok lite mycket fart till de! Är nog bara lite ovanmed farten! kommer ju en film på de snart tror jag:D

Grymt hopp!! Skön kick, brant och lång landning = Säker och svår att overshoota samt skönt att landa såklart. RIKTIGT bra helt enkelt! Anmäl er, det är värt de alla gånger långkalsonger!!!! :b

Sorry för delayen på videon! Håller på att rendera ut den nu i varje fall, så stay "törned". Kommer ikväll iaf om inte allt för länge!

Fred.

Vad äre för dresscode som gäller på lördag? Ser mest ifram emot det!

Man vill ju klä sig rätt! Kläder efter väder så att säga!

J-rockner sa:
Vad äre för dresscode som gäller på lördag? Ser mest ifram emot det!

Man vill ju klä sig rätt! Kläder efter väder så att säga!
Träskor och Sverigedräkten på.
Hade varit fett med dresscode, kavaj och slips.

Men THE ONLY THING YOU NEED IS STEEZE!!!!

Senast ändrad:
21es37m.jpg

Tar med hajna på lördag!

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp