Skillnaden mellan Marker M14 och M14 Comp?

Carled

Aktiv medlem
Japp, precis som rubriken säger, vad är det för skillnad mellan Marker M 14 och Marker M 14 Comp? Vad är det som är extra med Comp, och vad tusan menas med det? Skall det vara förkortning för Competition lr? Det enda synliga som jag vet det är väl att de fräsiga eldsflammorna endast finns på vanliga M 14... Synd

Anledningen till att jag frågar är att jag kommer köpa ett par Mantra ifrån Conrad och det kommer då att sitta ett par M 14 på, främst för att de är billigast, hehe... Men det skumma är att M 14 Comp går på 120€ mer för ett paket, när de kostar exakt lika mycket om man köper enbart bindningarna. Anledningen till det e ju oxå intressant, kan ju vara så att M 14 helt enkelt e lättare att montera, men det skall ju inte vara ngn skillnad...

Jag vill främst veta skillnaden, sen så kan vi ju alltid börja spåna på varför det skiljer i pris på hela skidsetet...

Om jag inte har helt fel så är det så att:
Competitionbindningarna är mer robusta och det är bra mkt mindre plast. I praktiken innebär det att en comp 14 är mer som en 16 alt. att en vanlig 14 är mer som en 12.

Tillbaka
Topp