skipatrol i alperna?

skipatrol i alperna?
Hej Fahla
Några enkela frågor.
Har du utbildning inom området?
Har just din utbildning internationell inriktning?
Samtliga alpländer samt USA/Canada kräver adekvat utbildning.
Mvh.Anders

skipatrol i alperna?
Har utbildat mig i Canada både CAA Avalanche Operations Level 1 och Wilderness First Responder vilket är det som krävs för att jobba i Canada!

skipatrol i alperna?
Tror nog att du behöver mer sjukvårdsutbildning än bara Wilderness First Responder.
Hade varit kul om någon kunde länka till om det finns något minimum krav för jobb i Alperna.

skipatrol i alperna?
Bara Wilderness First Responder? ändå 80h akutsjukvård lika mycket om inte mer sjukvårdstimmar som slao pistör utbildning.

skipatrol i alperna?
fahla sa:
Bara Wilderness First Responder? ändå 80h akutsjukvård lika mycket om inte mer sjukvårdstimmar som slao pistör utbildning.
Sorry, tänkte på Wilderness First Aid som endast är en 3 dagars kurs. Miss av mig.
Däremot skiljer sig ju NOLS kurserna en del från SLAO:s sätt att tänka även om grundtanken är den samma.

Hur var det med CAA Avalanche Operations Level 1. Ingick det även att ni fick lära er att madrassera, sätta olika typer av nät, förebyggande säkerhet i anläggning? Eller var det bara lavin som var i fokus?

skipatrol i alperna?
fahla sa:
Har utbildat mig i Canada både CAA Avalanche Operations Level 1 och Wilderness First Responder vilket är det som krävs för att jobba i Canada!
Kan bara svara för frankrike, din utbildning borde vara OK,, men hur är franskan,, att ha läst franska 3 år på högstadiet, funkar knappast, du ska förstå franska genom en walkie-talkie, jäkligt svårt kan jag säga,, Jag kontaktade skidskolan på orten, och fick genom dem ett namn och telefonnr att ringa, det funkar inte att maila efter jobb i frankrike, du måste ringa för ett möte,, men en sak,, det är inte så glamoröst som många har för sig,, riktigt jobbigt faktiskt, tar på det sociala livet,, har numer efter 6 år i fransk skidpatrull på 2 olika orter lagt det åt sidan, för att få mer tid för familj och MIN skidåkning, ett tips kan vara att söka till en liten ort först, för att sedan gå vidare, de stora kända orterna för flest ansökningar,, många fransmän söker, och de har ju ett försprång vad gäller språket,,
Lycka Till,,,

skipatrol i alperna?
Varför inte bara skicka ett personligt brev tillsammans med ditt CV till några skidanläggningar, samt följa upp dessa med några trevliga telefonsamtal?

Din utbildning låter ok, ibland kan det krävas en Equivalence som visar att din utbildning motsvarar landets egna skidpatrullutbildning.

Det är ingen skillnad på att söka patrulljobb i utlandet från i Sverige. Onlytelemarks tips att söka på mindre orter först är riktigt bra, alternativt att du söker de vanliga liftskötarjobben först och sedan söker patrulltjänsterna internt till nästa år.

Hoppas du får ett patrulljobb!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp