Skis ?

martinss0n

Ny medlem
Skis ?
Bytt fråga:

Sha, jag har köp problem med skidor. Jag kör mest park men lite pist och offpist kör jag väl bara i skogen och det räknas inte riktigt. Jag är ca 155cm och väger ca 48kg.
Prisklassen ska vara mellan 0 - 2000, men jag kan kanske gå över den gränsen lite också. Några juniorskidor är jag inte ute efter, dom brukar inte vara så snygga + att dom är för korta?

Tack på förhand / Anthon

Senast ändrad:
Skis ?
Manutten sa:
haha har du räknat ut exakt hur mkt? :D ne men nån junior skida kanske? du är ju inte så lång så det borde gå:)
Räknat ut vadå? :] Junior skidorna är oftast fulare än det stora orginalet. Annars vill jag helst ha förslag på skidor och inte vuxen eller junior skida. ;]

Skis ?
Det finns en mängd trådar om detta. Det som ska nämnas är att du bör gå på en skida runt 90mm+- i midjan för att dom ska flyta på bra utanför pisten. Kolla på t ex Völkl Bridge, Head Mojo 90, Rossignol Sprayer BC eller dylikt.

Skis ?
Skis ?
Skis ?
LeeUnit sa:
Utter sa:
LeeUnit sa:
hellre lite kortare skidor än sej själv,
ja har ett par Line shadow som är 157, jag är 161, de är jättebra :)
köp line!
Absolut inte kortare skidor än dig själv om du ska åka offpist. Tänk på att du förmodligen växer så det knakar också.
ne men om de handlar om att snurra, beror ju på hur van åkare man är också :)
orka ha kortare, skitfult och fajntigt, både i parken och OP.

Senast ändrad:
Skis ?
Skis ?
aendrew sa:
jonathan-o sa:
LeeUnit sa:
orka ha kortare, skitfult och fajntigt, både i parken och OP.
fjantigt att köra med för långa skidor för att det ser bättre ut?!
whaa? jag tycker att det är fjantigt att åka omkring på korta skidor ifall man har möjlighet till att köra på ett par som är normallängd. Vad är det som är svårt att förstå?

Skis ?
Utter sa:
LeeUnit sa:
Utter sa:
köp line!
Absolut inte kortare skidor än dig själv om du ska åka offpist. Tänk på att du förmodligen växer så det knakar också.
var står det att han ska åka offpist? som jag ser det ligger inlägget i forumdelen "skidor - jibb". det kanske bara är jag, men jag tolkar det som att han ska jibba med dom

Skis ?
Tessmann sa:
https://www.freeride.se/content/92/ kolla den och fyll i allt korrekt så ska det ordna sig =)

Själv kör jag på ett par Rossignol PRO som är 159 och jag är dryga 180.. Det funkar prima och skidan är grymt bra och skön att åka på, kör på den, thumbs up!
Tack! Den har jag aldrig sett förrut. Den kom fram till att jag ska ha 157cm.

Senast ändrad:
Skis ?
LeeUnit sa:
Utter sa:
LeeUnit sa:
köp line!
Det är alltid bättre med lite längre skidor än korta skidor.
så här ligger de till. Om du har ett par skidor som är för kort och lite för mjuk, om du då landar fakie och lite för mycket på nose kommer du få tillbaka poppen och rammla.
om du har långa skidor minimerar du risken för detta!

Senast ändrad:
Skis ?
du skrev att du var ca 1,55 cm lång betyder inte det att du är ca 2 cm lång nästan då bör du åka på tandpetare. dynastar funkar bra för mig men ajg vet inte om dom finns i den längden

Tillbaka
Topp