Skistar, boende.

jonas_grenna

Ny medlem
Skistar, boende.
Har fått erbjudande om jobb som skidlärare till vintern, och undrar hur skistars boende är för dom som jobbar i duved? någon som har erfarenhet? sjysst? stämning på boendet?

Skistar, boende.
Min kusin var uppe och jobbade förra året och deras stuga var i bra skick ute på gubbmyren/sälen. Detta är stugor som de även kan hyra ut till privatpersoner. Så det är ju inga råtthål!

Skistar, boende.
Det personalboenden du kommer få erbjudande om är antingen Kläppen eller Staff Hotell. Jag skulle personligen rekommendera Kläppen, men alla tycker olika. Men då kommer vi ju i alla fall bli arbetskamrater i vinter! Skidskolan Duved?

Skistar, boende.
Jag bodde på kläppen 2 säsonger förut, riktigt roligt det första året då vi bara var 17 st som bodde där. blev ett bra tajt gäng. men de senare säsongerna har det bott runt 45 st där totalt skulle jag tro. svårt att få sömn vissa nätter har jag hört. att pendla till Duved klommer inte vara något problem. bussen går och du kommer inte vara ensam att jobba i duved så någon kommer att ha bil. Staff är utseendemässigt ett mentalsjukhus med korridorer och dörrar. Jag skulle satsa på kläppen då det inte bor så himla många skistaranställda på staff.
Jag har bott på Panget också det var jäkligt sjysst med tanke på att jag inte hade bil och det är det boendet som e närmast byn. tyvärr ska det inte vara personalboende längre tror jag. dom har rivit ur allt där iaf. (kanske kläppen får ännu flera inneboende).
min första säsong bodde jag på torpet, där delar man på lägenheter typ 3-4 personer. grymt bra om man kommer överens med sin inneboende. kom ihåg att skruva loss dörrklockan bara.

Skistar, boende.
Jag bodde på staff förra året och det är som kula säger det påminner om ett mental sjukhus tror jag har nått videoblogg avsnitt på hur min första reaktion var när jag kom dit.
Men när det kom dit folk och jag inte va den enda som bodde där så va det sjukt roligt faktiskt. Det är alltid nått som händer på nån av våningarna är det alltid nån som super så man behöver aldrig supa själv. Och det är sällan man kommer hem till ett tomt hus.
Sen så finns det ju massa nackdelar också men dom bra minnena jag har där ifrån väger över dom dåliga.

Skistar, boende.
ja det finns, har aldrig bott där men ska du jobba i björnen så bo där. boendena ligger jättenära backen och björnengänget är ju grymt tight gäng.

Skistar, boende.
Kula82 sa:
ja det finns, har aldrig bott där men ska du jobba i björnen så bo där. boendena ligger jättenära backen och björnengänget är ju grymt tight gäng.
De är vi.
I björnen hänger nästan alla med varandra skistarshop skidlärare,stugvärdar liftvärdar o.s.v

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp