Tog bort inlägget för tycker hela tråden spårat ut. Men du va för snabb!
Jag tänkte att jag gjort mitt i tråden för känner att vi bara bollar samma typ av meddelande i olika form fram och tillbaka, men här kommer ett svar ändå.
Tycker konsensus för min del är att det finns olika åsikter om att tura i pist, i dagsläget är det förbjudet men går säkert att ändra på. Andra länder tänker annorlunda än Sverige och det kan det finnas flera skäl till och det är bra att lyfta frågan. Skistar har en prissättningsmodell som alla inte är nöjda med, det går säkert också att ändra på. Gemensamt för dessa punkter är att det måste finnas starka incitament för förändring.
I dagsläget är Skistar nöjda med sina vinster så att de kommer driva frågorna tror jag inte på, varken för topptur eller ändrad prissättningsmodell.
Skulle fler anläggningar och även typ STF och andra föreningar och förbund visa på nyttan och möjligheten med turande i pist så kan säkert SLAO tänka om. En ren gissning är att frågan inte ens är uppe för diskussion eftersom efterfrågan/förekomsten är såpass låg. Men intresset för topptur i allmänhet och inom "kontrollerade" former är ju på stark frammarsch så förändring kan säkert ske på sikt.
Hade denna tråden sett annorlunda ut kunde det ju kanske t om leda till något konstruktivt, men som den artat sig tycker jag inte den leder någon vart alls. Och det är nog inte bara vi som svarar ansvariga för tror jag.