Skistar Sög Bajs..

Miiikaela

Ny medlem
Skistar Sög Bajs..
Hejsan alla glada!

jag har nu fått kontakt med dom på skistar, i hemsedal. ska på intervju nästa helg!
skit kul! det ska vara en sån där lång helg med lekar o umgås med dom andra och så vidare!
roligt, men jag är endå lite tveksam...

jag var för två vintrar sedan på en sådan helg i sälen, jag har massa vänner i sälen å skulle lätt få jobb utan att söka genom skistar men tyckte att det kunde vara kul att komma dit självständig till en sådan helg som lät skit kul!

den helgen var galet rolig, jag träffade massa goa tjejer o killar som var lika galna och pigga å glada som jag! Dock fungerar det så att folk som tidigare jobbat där var med hela helgen och kollade en och umgicks med en å såg hur man var som person och så vidare...

killarna som är stammisar där uppe raggade järnet och eftersom att jag inte är den sortens tjej som bara hänger på var jag ganska disträ när dom närnade sig onödigt mycket!
jag tycker det är totalt döttslöjligt att du ska behöva flörta till dig ett jobb, och jag skulle aldrig sjunka så lågt så jag skulle behöva fjäska för att få ett jobb, för någon som inte ens e chef!!! Ha!
jag tycker det är galet trist!

den helgen jag var uppe på fick alla tjejer som hånglade med någon av grabbarna jobb, aldrig stått på skidor, hade sminkväskan i högsta hugg och som inte alls hade intresse för själva vinter livet, de tjejer som inte hånglade, flera tjejer jag bodde med hade tex. skidlärar utbildningar och såvidare fick åka hem utan jobb!

Ja jag vet att de klart inte fungerar så för alla, att det funkar så. men många som jobbar där pratar själva om det, att det är så det funkar. och jag såg det verkligen med mina egna ögon!

jag är otorligt öppen, glad, partyglad när jag vill, älskar att träffa nya människor och allt sådant, men där var de löjligt.

för att göra en historia kort..
har du varit på hemsedals skistar intervju tidigare? hur upplevde du det?
känns som dom kan vara mer jordnära?!

Trött o full mickis efter fest

Skistar Sög Bajs..
Ett tämligen konstruktivt och välformulerat fylleinlägg.. haha. Men det mesta av vad du säger stämmer mycket. De flesta som jobbar där åker skidor/snowboard då de är lediga från jobbet kanske 2-5 gånger på en hel säsong....

Skistar Sög Bajs..
Du måste ta upp det här med SkiStar!

Känns som att det skulle gå att anmäla sånt här till nån slags ombudsman dessutom... Det låter helt sjukt att folk får jobb för att de smörar för och hånglar för dem de ska jobba för. Speciellt om det går före kompetens... Hmmm.

Skistar Sög Bajs..
håller med Lasse Ilis, det är inte många seriöst förälskade i skid/snowboardåkning som jobbar för skistar eftersom det lämnar extremt lite tid över till åkning, jobbade själv som lunchavlösare i liften men det förstörde ändå åkningen rätt rejält så aldrig mer skistar..
plus att dom är ett stort bolag som bara har penga intressen och inte bryr sej mycket om att åkningen ska va bra så länge folk kommer ändå bara för att dom e stört o kändast.
Nej jag tycker ni ska välja kläppen eller ramundberget eller nått om ni ska säsonga i Sverige och vill ha bra åkning... har hört bra saker från folk som gjort det där iaf.

Skistar Sög Bajs..
Kangarooo sa:
kan man som kille hångla till sig ett jobb? jag hade inte tackat nej om utbudet av snygga damer var brett.. hehe eller?
jag tycker verkligen att du ska försöka. det borde ju gå. du skulle ju kunna ta till argument som ett jämnställt samhälle etc i värsta fall.

mitt mål är att fixa skidservice på detta sätt.

Skistar Sög Bajs..
haha jag säger då det ski star är ski star
dom anställer gärna outbildade människor ger dom nån liten kurs och dålig lön nån som är utbildad är ju mycket dyrare i timmen

Skistar Sög Bajs..
du får ju bjuda lite på dig, jag hade lätt hånglat till mig ett jobb. så jävla farligt är det väl fan inte?!

Skistar Sög Bajs..
Men tänk på dom stackars personer som tex jag som ser ut som en exotisk vårtpadd och aldrig har hånglat i mitt liv, hur ska jag då få jobb ?

Skistar Sög Bajs..
Ojoj! Det verkar onekligen vara Sveriges inteletuella elit som svarat på inlägget. En sådan samling välformulerade, genomtänkta och insatta inlägg får man nog leta efter. Men SJÄLVKLART anställer skistar personal efter vilka som är beredda att utbyta saliv med de som jobbar där sedan tidigare.. Det där med intervjuer och så är nog bara svepskäl för att Sälen-stekarna ska få hångla. Och jobbar man inom Skistar så MÅSTE man jobba 60 h/vecka och det är förbud mot skidåkning på fritiden.... Yeah right....

Om Hemsedal: Nordens bästa skidåkning, seriösare skidåkare/mindre stekare än Sälen/Åre, och bättre betalt. Och jag GARANTERAR dig att du inte får jobb om du strular runt på intervjuhelgen, snarare tvärt om, och jag om någon vet...

Skistar Sög Bajs..
Oj va folk skrivit!

Nu vet jag iaf att hemsedal inte liknar sälen/åre på det sättet, vilket jag hade anat själv också såklart! Jag är ute efter bra åkning, människor med båda fötterna på jorden!

Senast ändrad:
Skistar Sög Bajs..
Men VAAAA!!!!!

Vad pratar ni om.....?? Jag va uppe på intervjuen i Sälen nu i helgen och det var inte alls så som Ni beskriver det!!!!!!!! Det verkar helt sjukt kul att jobba där uppe och det måste ju finnas en anledning till att väldigt många kommer tillbaka år efter år, eller?!?
Okej att skistar kanske är ute efter att tjäna pengar men vilket företag är inte det?!
Kan även berätta att det var inget hångel denna gång, inte vad jag bevittnade i alla fall och jag flänger runt ganska mycket må ni tro.

Allt blir vad man gör det till och tror att det kommer bli en riktigt rolig Vintersäsong!

Skistar Sög Bajs..
Om du ändå vill jobba inom skistar så kan du alltid söka dig till Sälen-Lindvallen/Högfjället
Har själv jobbat där i två säsonger och anställnings intervjun där är en helt vanlig som på alla andra företag. Sedan att skistar inte tänker så mycket på sina anställda är en annan sak.

Skistar Sög Bajs..
Jag håller helt med chris 2, va också uppe på intervju nu i helgen och alla va verkligen hur softa som helst, visst hade de gammal personal som fungerade som "spanare" men även dessa spanare är ju bara folk och de va verkligen hur sköna som helst!

och det där om att folket i sälen bara är ute och krökar är nog väldigt överdrivet... de flesta av personalen som jag sncakade med där uppe va ute och åkte skidor så fort de fick tillfälle för det. Men folk är ju olika :P

jag tror sälen är nice iaf!
Peace

Skistar Sög Bajs..
Intressant läsning... Låter som att nån är bitter för att den inte fick jobb. Kan säga att det är dem som intervjuar som i slutändan avgör vilka som får jobb och inte får det. Jag fick jobb förra året, å jag hånglade inte med nån. Sen kan jag ju tillägga att man är ledig betydligt mer än 2-5 dagar per säsong... Snarare minst två dagar i veckan och jobbar du i skidskola så kan du åka i princip hur mycket du vill för egen del. Luckor mellan lektioner, morgonskidåkning, kvällsåkning osv.

Skistar Sög Bajs..
oj har den här gamla tråden vaknat till liv. det känns längesen jag skrev den? den intervju helgen jag var på då var typ 3-4 år sen eller nått? såklart förstår jag att det inte alltid går till så bla bla bla! men det var så det gick till då! jag har många kompisar som gjort många säsonger i sälen nu och de har varit flera som varit med och tyckt till. de sa samma sak själva då att det gick till mycket så! men helgen var ju grym i sig, massa kul folk och såvidare! nu ska jag snart tillbaka till hemsedal för en till säsong och och vilket underbart ställe det är!!!! åkningen är helt grym! det kan iaf inte ens jämföras med sälen:)

Tillbaka
Topp